חשד לניסיון דריסה בירושלים: בסיומו של ליל מחאה נוסף בבלפור, עצרה המשטרה 11 מפגינים, בהם חשודים בתקיפת שוטרים. מוקדם יותר נעצר גם חשוד שהגיע במהירות עם רכב לכיוון מחסומי המשטרה ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים, והיווה סכנה למפגינים והשוטרים. החשוד הועבר לחקירת משטרה ואינו משתף פעולה עם חוקריו, נסיבות האירוע אינן ידועות.

במשטרה הסבירו כי מתחם המחאה חולק לקפסולות באמצעות גידור וסרטי סימון, אך חלקם תלשו את הסרטים והזיזו את הגידור לצד. סמוך לחצות, המשטרה כרזה למפגינים שנותרו בצומת, שהיא פותחת לתנועה את הצומת והכבישים על מנת להחזיר את השגרה במקום, והמשטרה קוראת להם לפנות הכביש. על אף בקשות המשטרה, חלק מהמפגינים סירבו לפנות את הצומת, והשוטרים נאלצו לפנותם.

רכבו של החשוד בדריסה בבלפור (יהונתן ולצר, TPS)

בהתייחס למעצרו של נהג הרכב שהאיץ לעבר המפגינים, ציין גורם במשטרה: "הוא הגיע במהירות רבה לעבר המחסום ולא יודעים עדיין מה הייתה הסיבה שלו. השוטרים הצליחו לעצור אותו ומנעו אסון".

מתנועת 'קריים מיניסטר' הנמנית על משתתפי ההפגנה נמסר בתגובה לניסיון הדריסה, כי "ההסתה מבלפור כלפיי המפגינים בנס לא עלתה היום בחיי אדם. על הנאשם לגנות מיד את ניסיון הרצח ולקחת אחריות. מילים יכולות להרוג. יש למצות את מלוא הדין עם האחראים".

בתנועה הוסיפו כי "את מנגינת בלפור אי אפשר להפסיק. האלפים נהרו גם השבוע, כדיי לממש את זכותם למחות במיוחד בעת הזו, ולהבהיר לנאשם שהוא האשם הבלעדי בכישלון. ביבי נכשלת - ביבי הביתה! הסגר הפוליטי הוא מחדל של ראש ממשלה שמערבב החלטות בריאות הציבור עם החלטות פוליטיות שכל מטרתן בריחה מאימת הדין".

הפגנות המחאה השבועיות נגד ראש הממשלה התקיימו בצמתים, על הגשרים, בבלפור כאמור ומול ביתו של נתניהו בקיסריה, למרות הסגר הכללי שהוטל על ישראל ועל אף הנחיות משרד הבריאות. 

מעל לעשרת אלפים בני אדם הפגינו מול מעון ראש הממשלה בירושלים, כאלף מפגינים השתתפו בהפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הראלי מול ביתו בקיסריה. 

המשטרה חילקה קנסות למפגינים שלא עטו מסיכות במחאה בירושלים. בשעות אחר הצהריים עצרו השוטרים לחקירה שני מפגינים, בני 15 ו-58, בחשד שתקפו מפגינה אחרת שהביעה את מחאתה, הפילו אותה מכיסא עליו עמדה וגרמו לה לחבלות. 

כוחות המשטרה נפרסו מוקדם יותר באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים בבירה על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור. המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד בעיר. 

המשטרה שבה והדגישה, כי היא פועלת כדי לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומו התקין.

הפגנות הדגלים השחורים ברחבי הארץ (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות הדגלים השחורים ברחבי הארץ (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן קראה המשטרה לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה.

אלפים בהפגנה בבלפור (צילום: הדגלים השחורים)

אנשי 'קריים מיניסטר' הבהירו מוקדם יותר היום כי ההפגנה תתנהל תוך הקפדה יתרה על ההנחיות, למרות הודעת המשטרה שלא תאכוף את מתווה ההפגנות החדש.

מוקדם יותר אתמול דרשו אנשי התנועה מהמשטרה להגדיל את מתחם ההפגנה ולהסיר את מחסומיי הברזל המסוכנים. לטענתם, "הפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה. יש לכולנו רקורד פנטסטי בשמירה על בריאות המפגינים מדי שבוע ואין בדל של תחלואה בהפגנות. אנו מקווים שהמשטרה שדחסה אותנו עד כה כסרדינים - תואיל להשיג לאחור ורחוק את מחסומיה ולאפשר לנו להתפרש".

הדגלים השחורים בהפגנה  (צילום: אריק בנדר)
הדגלים השחורים בהפגנה (צילום: אריק בנדר)

בתנועה הוסיפו כי "ההמונים יגיעו לבלפור להבהיר לנאשם שהוא האחראי הבלעדי לכישלון הקולוסאלי ולסגר הפוליטי שלא יוריד את התחלואה ויהרוס את הכלכלה. מחדל של ראש ממשלה שמערבב החלטות בריאות הציבור עם החלטות פוליטיות שכל מטרתן בריחה מבוהלת מהדין! את האנרכיסטים האמיתיים יש לחפש בבלפור ולא בקרב ציבור המפגינים האחראי המסור והמוסרי!".

בתוך כך מסרו אנשי תנועת "הדגלים השחורים" כי "מדינת ישראל נמצאת בסגר שיש לו סיבה אחת: נאשם בפלילים שעסוק מבוקר עד ערב במשפטו הקרב. המחדלים של הממשלה הזאת עומדים בשורה אחת  עם מחדלי מלחמת יום הכיפורים - רק שפה הם נעשים בכוונת מכוון. במקום לדאוג לעם ישראל נתניהו יוצר מצוקה אצל האזרחים כדי להיחלץ מאימת הדין תוך כדי חליבה של הקופה הציבורית עם הטבות מס וטיסות פאר. משבר הקורונה לא יסתיים עד שאת מדינת ישראל ינהיג אדם הזוכה לאמון הציבור. אדם שטובת האזרחים לנגד עיניו. אנו קוראים לבית ישראל לצאת ולהפגין כל יום נגד הנאשם מספר 1 - בנימין נתניהו".

הדגלים השחורים מניפים שלטים (צילום: אריק בנדר)
הדגלים השחורים מניפים שלטים (צילום: אריק בנדר)

גם השחקנית אורנה בנאי פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה סרטון ובו הביעה את דעתה על קיום ההפגנות על אף הסגר, ותקפה את נתניהו: "אנחנו לא סתם יושבים בבית. יש אדם שבגלל הניהול הכושל שלו מדינה שלמה היום כלואה ומרוסקת. כל עוד ידו של האיש המסוכן הזה על הגה המדינה, המשבר לא ייפתר. עד שהוא לא ילך נמשיך להיות סגורים בבתים ואולי נלך גם לסגר שלישי ורביעי". עוד הוסיפה בנאי: "האחריות הלאומית והערבות ההדדית שלנו היא ללכת ולמחות". 
הדגלים השחורים בצומת רבין (צילום: אריק בנדר)
הדגלים השחורים בצומת רבין (צילום: אריק בנדר)
 
בתנועת המחאה "אין מצב" שלחו מסר לציבור וביקשו מכל מי שיכול להגיע והפגין גם במהלך הסגר. "אנא בואו הערב לבלפור עטויים במסכה ושמרו על הריחוק החברתי. זה המקום לחזור ולציין כי הנתונים הראו שבהפגנות שהתקיימו באוויר הפתוח לא היו נדבקים. המחאה הצודקת אל מול ביתו של ראש ממשלה נאשם בפלילים שלא טיפל במשבר הקורונה עבור אזרחי המדינה חייבת להמשך!". 

תנועת המחאה "אין מצב" במסר לציבור. צילום: אין מצב
 
מתנועת הצעירים ״קומי ישראל״ נמסר כי "מזה יומיים, מתנהל בתקשורת קמפיין אגרסיבי, מתוזמן ומתוזמר כנגד המחאה שלנו. ברשתות החברתיות מופעלים אלפי בוטים ופייק פרופילים עם דפי מסרים בהתקפה משולחת רסן, הסתה פרועה וקריאות לרצח של מפגינים. יש אפס הדבקות בהפגנות. מנגד יש ניסיון פוליטי ציני להלביש את הקורונה על ההפגנות על מנת לעשות דה לגטימציה למחאה הכי צודקת - זה לא יצלח להם. צאו להפגין! בכל דרך שאתם מאמינים בה. לכו לבלפור, לגשרים, צאו למרפסות. אל תישארו אדישים!".