קצר בתקשורת: מסתמן שהסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחרין, לא התקבל יפה בעינו של נשיא רוסיה ולדימיר פטין. מקור ההתנגדות של פוטין להסכם, ככל הנראה, נובע במתיחות המתמשכת בין ארצות הברית ורוסיה. כידוע, ארצות הברית הייתה שותפה מלאה לכינון היחסים בין ישראל למדינות המפרץ השונות.

על פי הפרסום, לאחר הכרזת הסכם איחוד האמירויות הערביות באוגוסט, התעלמו ברוב התקשורת המערבית מהפרספקטיבה הרוסית, אולם רוסיה הביעה דעות נחרצות כנגד ההסכם שהתרחב והביא לכלול גם את בחריין. רוסיה, שלעיתים עוטפת את במדינה ולעיתים רואה ספקנית לגביה, רואה בהסכמים שהושגו בפשרה אמריקאי, ניסיון לדחק את רוסיה ממעמדה ההולך וגובר באזור. 

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

נציין כי בסוף חודש אוגוסט, שוחחו טלפונית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ודנו בהסכם עם איחוד האמירויות, בתקופה בה בחריין טרם נכללה בעסקה. מטרת השיחה, הייתה בעיקרה ניסיון לצמצום המתחים, אולם בשבוע האחרון, רוסיה שבה להדגיש את טענתה המסורתית, לפיה שלום אינו אפשרי ללא הסכם ישראלי-פלסטיני. עמדתה של רוסיה מבוססת על ניסיונה מתקופת המלחמה הקרה, עת שסייעה לחמש מדינות, שהיו עוינות כלפי ישראל וכלפי ארגונים הפלסטינים, לראות במזרח התיכון אפשרות לתמיכה ולמקלט.

ולדימיר פוטין, בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
ולדימיר פוטין, בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

מסוכנות הידיעות הרוסית, "טאס", עולה כי "ברוסיה סבורים כי הנורמליזציה בין איחוד האמירויות הערביות, בחריין וישראל לא תחזק את תהליך השלום במזרח התיכון" והדגישו: ככל הנראה יקרה ההפך המוחלט, וההסלמה תלך ותגבר." עוד הוסיפה סוכנות הידיעות כי "בכירים בישראל העידו כי המדינה הבאה שככל הנראה תנרמל יחסיה עם ישראל עתידה להיות עומאן".