למרות הסגר: בעקבות פקקי הענק שנרשמו הבוקר (שני) בכבישים ברחבי הארץ, החליטה המשטרה להסיר באופן זמני חלק מהמחסומים שהציבה לצורך אכיפת מגבלות התנועה שהוטלו עקב התחלואה הרבה בקורונה. כשתורגש הקלה בתנועה המחסומים יוצבו מחדש. 

בצומת אלוף שדה הפקק משתרך לאורך קילומטרים. עומסי תנועה חריגים נרשמו גם באיילון, כביש החוף, כביש 1, כביש 40, כביש 70, כביש 85 וכבישים רבים נוספים ברחבי הארץ. 

פקקים בכניסה לתל אביב (צילום: תיקי טאב)

מחסומי המשטרה פרוסים ב-40 נקודות בכבישים בינעירוניים ברחבי הארץ והשוטרים מבצעים בדיקות אקראיות כדי לוודא שהנוסעים בכלי הרכב עומדים בתקנות. מי שייתפס מפר את הגבלות התנועה ללא סיבה מוצדקת צפוי להיקנס. 

גורמים במשטרה הדגישו בשיחה שקיימו עם עיתונאים: "שוטרי אגף התנועה, לצד חיילים, יעצרו כלי רכב שינועו בניגוד לתקנות, ואזרח שייתפס - ייקנס. במידה וברכב יהיו מספר אזרחים, כל אחד מהם יקבל קנס על כך שעבר את 500 המטרים המותרים. עם זאת, מותר לבצע פעילות ספורטיבית כיחיד או כמשפחה, וניתן להגיע לים במידה ואתם גרים בסמוך לחוף".

פריסת המחסומים בארץ במהלך הסגר (צילום: דוברות המשטרה)
פריסת המחסומים בארץ במהלך הסגר (צילום: דוברות המשטרה)

קבינט הקורונה יתכנס מחר כדי לדון במצב התחלואה המחמיר ולתת תשובה לשאלה האם הצעדים שננקטו עד כה הינם מספיקים ותואמים את המצב המשתנה, או שעל הממשלה לקבל החלטה על הידוק הסגר. פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו מתנגד להחמרת המגבלות ואמר כי "אנחנו במצב חירום, העם הזה צריך להתעורר". 

במשרד הבריאות תומכים בהטלת מגבלות משמעותיות על העבודה במגזר הפרטי, הידוק האכיפה בבתי הכנסת וקיום תפילות רק בשטחים פתוחים. גמזו מתנגד וטוען שיש לתת הזדמנות להגבלות הנוכחיות. בכל מקרה, כל המגבלות הנוספות עתידות להיכנס לתוקף רק אחרי יום הכיפורים.

הפקקים בכביש 4. צילום: אבשלום ששוני