ניצלה מלינץ': המשטרה עצרה אתמול (ראשון) בבני ברק חמישה מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי, הצתת פחים, ניסיון לחסום צירים מרכזיים והשלכת אבנים לכל עבר. בין היתר, רגמו המפגינים ניידת בה נהגה קצינת משטרה בתפקיד, בעטו בה וגרמו לה נזק. המפגינים אף ניסו לפתוח את דלתות הניידת, בעוד קצינת המשטרה שנמצאה בתוכה נאלצה להזעיק עזרה וחילוץ. 

בעקבות אירועי אמש, עצרה המשטרה, כאמור, חמישה חשודים. ארבעה מהם שוחררו בתנאים מגבילים בתום חקירה, בעוד שחשוד נוסף, בן 22 מבני ברק, נכלא בתום החקירה. היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בת"א.

שוטר מנסה לאכוף את הסגר הלילי בבני ברק, ארכיון (צילום: אבשלום ששוני)

דוברת מרחב דן במשטרה, פקד דנה כחלון, עשתה את דרכה אתמול אל אזור ההפגנות בבני ברק, ותכננה להעמיד את רכבה ברחוב חזון איש בעיר, כמה מטרים לפני ההתגודדות במתחם ההפגנה. הקצינה נחשבת לדמות מוכרת ברחובות העיר החרדית ומציינת כי תמיד מרגישה בטוחה ברחובותיה. כאשר עמדה ברמזור ברחוב חזון איש, בעודה מתכננת את עצירתה מעבר לכביש על מנת לפנות אל כלי התקשורת שהיו במקום, הבחינה לפתע בהמון הנוהר לעבר הניידת בה נהגה. 

המפגינים עצרו את הרכב בזעם והחלו ליידות לעברו אבנים. בדיווח שהעבירה לממונים עליה סיפרה הדוברת כי הם הקיפו את הרכב, וחלקם זרקו אבנים, "בשלב הזה, כשראיתי עשרות רבות מגיעים לעבר הניידת, באופן אינסטקטיבי נעלתי את הדלתות מבפנים. הם ניסו לפתוח את הדלתות, הרגשתי שהרכב מטלטל והזעקתי תגבור. צעקתי וקראתי לעזרת חבריי למדים, הכוחות הנמצאים בשטח, ומיד כשהתחלף הרמזור לירוק פתחתי בנסיעה. בזמן הזה כבר הגיעו כוחות המשטרה שפיזרו את ההמון, ביצעו מעצרים של חלק מהמוחים". הדוברת הוסיפה ואמרה לממונים לעליה כי "הזמן הקצר הזה עד להגעת כוחות התגבור, שהגיבו בבהילות, היה מבחינתה כמו נצח, כיוון שהבחינה בזעם, לדבריה, שהיה בקרב המפגינים".

גורמים במשטרה ציינו לאחר האירוע כי "מדובר בחציית קו אדום על ידי המפגינים, שכן לא ניתן לדעת האם התכוונו לפגוע בקצינה או לגרום נזק כבד לניידת. בכל אופן, בשעה שבניידת שהתה קצינת משטרה היה אסור להם להתקרב אליה ולתקוף את הניידת. יש פה זילות של החוק בניסיון לפגוע במערכת האכיפה ובארגון האכיפה הגדול ביותר במדינה. לכך לא ניתן יד ולא נבליג".

למעריב נודע כי בשעה שבה ההמון הקיף את ניידת המשטרה, עמדו אזרחים מהצד והביטו במפגינים האלימים. אחד מהם שלף את מכשיר הטלפון הנייד שלו ותיעד את האלימות והניסיון ללינץ' שסוכל אך ברגע האחרון. במשטרה ינסו להגיע אל אותו אזרח על מנת לקבל ממנו את הסרטונים ובאמצעותם להתחקות אחר המעורבים בהתפרצות הזעם כלפי קצינת המשטרה.