התקרית במצפה רמון: עופר איסקוב, אחיה של הנדקרת במצפה רמון, עלה היום (שלישי) לשידור בתכניתה של ליאת רון, ברדיו 104.5FM. איסקוב התראיין כשהוא על יד מיטת אחותו בבית החולים, והתייחס להפגנה שתתקיים היום בכרמיאל, עיר הולדתה, וכן הסביר את המניעים להעלאת הפוסט הקשה שפרסם בחשבון הפייסבוק בעקבות התקרית האלימה. 

כמה זמן ידעתם על ההתעללות?
"לא ידענו. הייתה אלימות לפני שנה, נפתח נגדו תיק. זו הייתה טעות לנסות לפייס ביניהם ולהגיע להבנות ושלום בית. במבט לאחור נראה לי שכולנו יכולים להיות חכמים, אבל לא האמנו שזה יכול להגיע לאלימות כזו". 

העלית פוסט קשה מאד בפייסבוק. אחותך מדברת? היא מעכלת את התקרית הבלתי נתפסת שעברה עליה?
"היא ממלמלת מילים בודדות. אנחנו מתקשרים ע"י תנועות עפעפיים שהיא עושה. הוא דקר אותה בריאות, ריסק לה את הפנים, חתך לך את האוזן וניסה להסיר לה את העור מהקרקפת. אלו תמונות זוועתיות. לא ייאמן שאדם או חיה יכולים לבוא ולעשות את זה". 

זירת האירוע במצפה רמון (צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך, קרא איסקוב לאנשים להשתתף במחאה, שתתקיים היום כאמור בשעה 18:00, ואמר "אני קורא לאנשים, כל תושבי הצפון, אם הם יכולים לבוא ולתמוך במאבק, להצטרף למאבק נגד אלימות, נגד המצב הזה של נשים מוכות. המחאה תתקיים ברחבת קניון לב העיר, יש שם רחבה די גדולה, הכי תחת אישורי המשטרה. כל מי שיכול לבוא ולתמוך, במיוחד גברים שיוכלו לבוא ולהזדהות עם המצב, להגיד 'עד פה', לא צריך לתת לרצח הבא להתקיים. זו כתובת על הקיר, שלא צריכה להיות שם". 

ההפגנה שהתקיימה אתמול במצפה רמון (צילום: דרור ישראל)
ההפגנה שהתקיימה אתמול במצפה רמון (צילום: דרור ישראל)

כזכור, בערב החג נפצעה אישה בת 31 באורח אנוש כתוצאה מתקיפה אכזרית מצד בן זוגה, גבר בן 45. היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במסוק, עקב פציעותיה הרבות וחומרתן. לשניים יש פעוט, שהופקד כעת לטיפול על ידי בני המשפחה של המותקפת.

מבית החולים סורוקה נמסר אתמול כי חל שיפור נוסף חל במצבה של האישה שנפצעה לאחר שהותקפה על ידי בעלה ממצפה רמון. במהלך היום, היא הועברה מהיחידה לטיפול נמרץ כללי לאשפוז במחלקה כירורגי, כשמצבה כעת מוגדר בינוני.