חיזוק השת"פ הביטחוני: שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, ביקר אתמול בוושינגטון ושחח עם בכירים בבית הלבן על המדיניות הבינלאומית כלפי איראן, שמירה על היתרון הצבאי של ישראל במזרח התיכון והמשך שיתוף הפעולה הביטחוני בין ארה"ב לבין ישראל. במהלך הביקור, גנץ פגש את היועץ המיוחד לנשיא, ג'ארד קושנר, מזכיר ההגנה האמריקאי, מארק אספר והיועץ לביטחון לאומי, רוברט אובריאן. 

גנץ בפגישה עם שר ההגנה האמריקני בפנטגון. צילום: שמוליק עלמני

"ישראל היא השותפה החשובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון. הקשר בין המדינות חזק ובלתי מעורער. אני שמח לקבל בפנטגון את שר הביטחון הישראלי, בני גנץ", כתב אספר בחשבון הטוויטר שלו. 

במהלך הפגישה, אמר גנץ לרוברט אובריאן כי "נמשיך במאמצים הבלתי מתפשרים נגד התוקפנות האיראנית, ונגייס מדינות נוספות לצורך המאבק הזה". בשיחתם, הדגיש גנץ כי ישראל תמשיך לפעול נגד תשתיות איראניות בסוריה וביעדים נוספים במזרח התיכון. 

הביקור, שארך יום אחד בלבד, התקיים על רקע דיווחים שפורסמו אתמול, לפיהם נוסח הסכם ראשוני למכירת מטוסי F-35 מארה"ב לאיחוד האמירויות, הסכם שעתיד לצאת לתוקף בתחילת חודש דצמבר השנה. גורמים המעורים בפרטים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי "היעד של הצדדים הוא להשיג מסמך כתוב עד החג הלאומי של איחוד האמירויות, שיחול ב-2 לדצמבר". עוד הוסיפו הגורמים כי טראמפ בוחן כיצד ניתן לנסח הסכם כזה תוך שמירה על היתרון האסטרטגי של ישראל.