בצל נתוני התחלואה המזנקים למספרי שיא, התראיין שר האוצר, ישראל כ"ץ היום (רביעי) לתכניתו של ישי שנר בגלי צה"ל. בדבריו התייחס כ"ץ בין היתר לאפשרות להחרפת מגבלות הסגר, והדגיש את אי תמיכתו בהמשך קיום ההפגנות: "שמעתי את ממלא מקום המפכ"ל מודה שהוא לא יכול לאכוף את ההפגנות בברזלים". 

"אנחנו צועדים לתהום בעיניים העצומות", הדגיש כ"ץ בפתח דבריו והדגיש את הפער בין היחס המפגינים לציבור המתפללים: "מצד אחד מסרבים לדון במגבלה משמעותית על ההפגנות, ובתפילות היד קלה על ההדק - צריך אכיפה חסרת פשרות וכללים ברורים". עוד הדגיש שר האוצר ביחס למתרחש בסמוך למעון ראש הממשלה בבלפור: "מה שקורה שם זו הפקרות שגורמת לציבור לא להשמע להנחיות".

אלפי מפגינים צועדים לבלפור (צילום: הדגלים השחורים)

ביחס לבית החולים המרימים דגל אדום לקראת מצב של אי ספיקה, אמר השר כ"ץ: "אחנו חייבים להפסיק עם הדברים המופרכים, וצריכים להתלכד - ישנם למעלה מ-6,000 חולים,  צריך לדון באי הספיקה ולהרחיב את מיטות המטופלים ל-10,000 לפחות". שר האוצר התייחס בדבריו לחתונה שהתרחשה אמש במושב סמוך לעיר חיפה, וטען: "בעיניי המארגנים צריכים להיכנס לכלא - יש הפקרות מוחלטת". כ"ץ סייג כי "עם זאת, צריך לזכור שעל פי רוב - המשמעת ואמון הציבור חיוביים לפי מדדי הנסיעות ורואים ירידה בהיקף הנסיעה".

שר האוצר ישראל כ''ץ (צילום: מרק ישראל סלם)
שר האוצר ישראל כ''ץ (צילום: מרק ישראל סלם)

על המתווה המתגבש להמשך התעסוקה במגזר הפרטי, אמר כ"ץ: "שלשום בלילה סיימנו להעביר את ההחלטות בממשלה על התכנית הכלכלית המשלימה - היא אושרה פה אחד, ונועדה להבטיח שכל מי שמסוגל לפעול בלי קבלת קהל ימשיך לפעול". כשנשאל האם ייתמוך באפשרות להחמרת הסגר, השיב הנחרצות: "וודאי שלא אצביע להחמרת הנחיות - לשתק את כל המשק זה אסון. התו הסגול שמאפשר פעילות צריך להישאר קיים ואנחנו מוכנים, ביחד עם משרדי הממשלה, לגבש סביבו תכנית מסודרת". ברמה היישומית אמר כ"ץ: "המתכונת המתוכננת מדברת על מעבר למשמרות - המדינה תממן הסעות, ואם כדי להבטיח עבודה נדרש לסבסד אותן - נעשה זאת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ''ץ (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ''ץ (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

סיום דבריו הדגיש שר האוצר כי "הציבור בישראל תמיד ידע להתלכד ברגעי מבחן, כשהוא ראה שהנושאים רציניים ואין פארסות. אני חושב שהיום אפשר להתלכד, ואני מצפה מהאופוזיציה לא לנצל את המצב". כמו כן, שיבח כ"ץ את יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, וציין לזכותו כי תמך בכל החלטות הממשלה עד כה". "אנחנו יכולים לנצח את המחלה", אמר וחתם את דבריו בקביעה: אנחנו יכולים להחזיר את ישראל למקום שבו היא צריכה להיות, אם נפסיק לערב שיקולים פוליטיים צדדיים".