לראשונה בישראל, התגלה בפתח תקווה הטרמיט "המזיק ביותר בעולם". המשרד להגנת הסביבה קורא לרשויות, לציבור ולמדבירים לגלות ערנות ולדווח לעל כל חשד לנוכחות טרמיטים. "כניסת מינים פולשים לישראל תעלה בשכיחותה בשנים הקרובות, עם החרפת משבר האקלים והגדלת המסחר", כך אמרה השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל.

השרה הוסיפה ואמרה: "מינים פולשים מהווים סכנה לבריאות הציבור, לסביבה ולכלכלה. הטרמיטים באופן ספציפי עלולים לגרום לנזק רב לרכוש ולתשתיות.על כלל הגופים לרכז מאמצים ולפעול למניעת כניסת המינים הפולשים בגבולות ולמניעת התבססות והתפשטות הטרמיטים הפולשים בארץ".

הטרמיט המסוכן זוהה לראשונה בפתח תקווה על ידי תומר לו, מומחה בטרמיטים. לאחר סיור משותף של המשרד והמדביר לו, דגימות המזיק הועברו למעבדה האנטומולוגית של משרד הבריאות, שם זוהה בוודאות כטרמיט ממין הנקרא פורמוסי - Coptotermes formosanus. 

המשרד להגנת הסביבה הקים ועדת מומחים הכוללת נציגים ממשרד הבריאות והחקלאות, חוקרים מהאקדמיה ואנשי מקצוע בתחום ההדברה. הועדה הוקמה במטרה למצוא שיטות להדביר את הטרמיט הפורמוסי ולהדריך את הרשויות המקומיות והעוסקים בתחום. כמו כן, המשרד מקדם כתיבת והטמעת תנאי בנייה באזורים בהם יש טרמיטים. 

מקור מין פולש זה הוא בדרום מזרח אסיה והוא נחשב כטרמיט-על, בעל יכולות אכילה וריבוי גבוהות ביחס למיני הטרמיטים האחרים הידועים לאדם. גודל מושבה אחת מגיע למיליוני פרטים והם עלולים להגיע למרחק של עד 100 מטר מהקן. הטרמיט פעיל במיוחד בתנאים של חום ולחות הנפוצים מאוד בקיץ הישראלי. 

בחלק מהמדינות בארה"ב, הטרמיט הפורמוסי הוא המזיק המסב את הנזק הכלכלי הגבוה ביותר לאדם הפרטי ולמדינה. כבר היום מושקעים מיליארדי דולרים בהוצאות עבור מניעה, טיפול, תיקון נזקים וירידת ערך הנכסים שגורמים הטרמיטים. כיוון שבארץ, מדובר במין פולש חדש, חשוב לאתר את כל המקומות בהם יש מושבות של טרמיט מסוג זה על מנת למנוע את ההתפשטות שלו.המשרד להגנת הסביבה עובד גם בשיתוף פעולה עם פקחים ממעברי הגבול כדי להפחית את הסיכון של כניסת מינים זרים לארץ. 

ד"ר גלעד בן צבי, מנהל המעבדה האנטומולוגית לאקולוגיה יישומית במוזיאון הטבע, אוניברסיטת תל אביב, מסביר כי "טרמיט פורמוסי הוא המזיק ביותר בעולם. הוא פוגע בעצים חיים ומתים כאחד. לעיתים קרובות הנוכחות שלו לא מזוהה במשך זמן רב עד שרצפות עץ מתפרקות או חורים נבקעים בקירות גבס. הוא הורס אדני רכבת ועמודי טלפון. מלבד נזקיו למוצרים ולמבני עץ, הוא גם פוגע בקווי תקשורת וחשמל תת קרקעיים וגורם להפסקות חשמל".