איום מצב חברות מתחרות 
לימודי סייבר הם לימודים אשר נועדו להכשיר את בוגריהם להבין את עולם המידע המודרני. המידע הנשמר על אזרחים ומכווין את פעולותיהם, מאפשר ליצור את המערכת האנושית המורכבת ואת החיים המודרניים. רבים חסרים אפילו את ההבנה הבסיסית ביותר של דרכי הפעולה של המערכת הזו. לאחר לימודי סייבר, תוכלו להבין את המערכת, ולדעת לזהות איומים והזדמנויות באופן פעולתה. בעולם העסקי, המידע שצברה חברה הוא אחד מהנכסים החשובים ביותר שלה. המידע כולל את הסודות העסקיים של החברה, מידע אישי על לקוחותיה, ואפילו מידע על עובדים ועל מועמדים לגיוס. חברות מתחרות ישמחו מאוד לשים יד על המידע הזה כדי לשדרג את השירות שלהן, וכדי לפגוע ברווחיות של החברה שלכם. כדי לעמוד באיום, חשוב מאוד לדעת להתקין בחברה עמדות הלבנה ייעודיות, אשר מאפשרות הכנסת חומר חיצוני לרשת הפנימית של החברה, כך שהסיכוי להכנסת חומרה זדונית שמטרתה שאיבת מידע יפחת.  

ניסיונות פריצה לצורך קבלת דמי כופר 
חברות מתחרות לרוב ינסו לפרוץ אל שרתי המחשב שלכם באופן מקצועי או בעזרת חברה המתמחה בנושא. לעומת זאת, ישנם מקרים רבים גם של פריצות למאגרי המידע אשר נעשו ללא מטרת רווח מהמאגרים עצמם, אלא למטרת סחיטה. עסקים רבים בישראל ובעולם נפלו קורבן לפריצה של האקרים פרטיים, אשר מטרתה היא קבלת תשלום דמי כופר. השיטה פשוטה למדי, האקר פורץ למערכת של החברה ומונע עבודה במחשבים עד שיועבר סכום כסף לחשבון בנק מוגדר מראש. לעיתים התשלום יתקבל במטבע אינטרנטי כמו ביט קוין כדי לצמצם את היכולת לעקוב אחרי הכסף. כדי להתמודד עם פריצה מסוג זה, אשר לעיתים מלווה באיום לחשוף את מאגרי המידע של החברה במלואם, יש להקפיד על עבודה עם תוכנות הגנה מתקדמות, ועל הדרכה של צוות העובדים בנוגע לעבודה נכונה עם מערכות המחשב והאימייל. 

ארגוני סחר במידע 
האויב החמקמק ביותר והמאתגר ביותר של כל אחראי על ביטחון מחשבים בחברה, הוא ארגוני סחר במידע. ארגונים אלו עושים את הונם משאיבת מידע על אזרחים רבים בכל רחבי העולם, וממסחר בו. הלקוחות כוללים בין השאר חברות שונות אשר מעוניינות בפרסום ממוקד, גורמי מודיעין זרים, או פשוט גורמים עברייניים אשר מעוניינים לשים את ידם על פרטי כרטיסי אשראי ומספרי זהות. חברות אלו מעסיקות מספר האקרים מקצועיים, ופורצות לכמות גדולה של חברות במקביל. מדובר באיום אשר יש להיערך אליו, ולעשות שימוש בפתרונות סליקה מתקדמים כדי להגן על פרטי הלקוחות.