עלייה בתחלואה בקורונה נרשמה בלפחות שמונה ערים בארצות הברית בעקבות הפגנות המחאה על הריגתו של ג'ורג' פלויד - כך עולה ממחקר שערכו שלושה מדענים אמריקאים ופורסם החודש.

תיעוד חניקתו למוות של ג'ורג' פלויד על ידי שוטר. צילום: רשתות חברתיות

המחקר פורסם בכתב העת Journal of Public Health, ולפיו חלה עלייה בתחלואה במוקדי ההפגנות באטלנטה, יוסטון, מיאמי, ג'קסונוויל, ניו אורלינס, אורלנדו, פיניקס וסיאטל, שהופיעה כשלושה שבועות מיום תחילת ההפגנות בכל עיר.

פרופ' גבי ברבש אמר לג'רוזלם פוסט: "הדעה שלי על ההפגנות הושפעה רק במעט מהמחקר הזה. אני מאמין שהפגנות צריכות להיעצר בגלל שהן יוצרות ריכוזים המוניים, וגם בשל הנראות הציבורית".

החוקרים בדקו את התחלואה שניתן לקבוע בוודאות שנוצרה בהפגנות, ובחנו שני פרמטרים: הזמן שלקח שנגיף להשפיע ולהדביק, ומידת העלייה בתחלואה תוך חמישה ימים.

כזכור, בחודש מאי האחרון כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו על מותו של גבר שחור, זאת לאחר שהופץ ברשת תיעוד שלו שרוע על הקרקע כששוטר לבן כורע ברך על צווארו במהלך מעצרו. האירוע התרחש בעיר מיניאפוליס שבמינסוטה. שעות ארוכות אחרי פרסום הסרטון נחשפה זהותו של האיש ופורסם כי שמו הוא ג'ורג' פלויד. ארבעה שוטרים שהיו מעורבים בתקרית הודחו מתפקידם.  האירוע עורר הפגנות המוניות ברחבי ארה"ב, מטעם תנועת המחאה "חיי שחורים נחשבים".