לאחר שיבול האורז גדל בחווה במחוז נחון פאתום שבתאילנד, בעלי החווה שיחררו כ-10,000 ברווזים כדי לזלול מזיקים וחלזונות המסתתרים בשדות האורז. הרגע המדהים הזה תועד על ידי מזל"ט. 

הברווזים בשדה האורז בתאילנד (צילום: רויטרס)

בצילומי המחזה המרהיב ניתן לראות את הברווזים מזגזגים על פני השדות במטרה לבצע הדברה אורגנית לכלל היבול, זאת ללא כל הדרכה. דרך זו של שימוש בברווזים באזורי גידול האורז היא מסורת עתיקה אצל התאילנדים. הם קוראים לזה "פד לאי טונג", שפירושו, "רודף אחרי הברווזים".

הברווזים בסרטון נקראים חאקי קמפבל והם משתייכים לזן בריטי של ברווזים. כאשר הם מוכנים לביצוע תפקידם, הם מובאים לשדות האורז אחרי 20 ימים בהם היו מוגבלים בתנועה ומתפזרים בשדה למשך חמישה חודשים. לאחר מכן, הם מוחזרים לחווה כדי לייצר ביצים למשך שלוש שנים נוספות. 

אפיוואט כלרמקלין, בעל שדות אורז שירש מאביו, סיפר כי היתרון הגדול בשימוש בברווזים היא שכך הם גם מבצעים הדברה בשדות וגם מקטינים את העלויות בהאכלת הברווזים, שכן אוכלים חרקים וזנים שונים של מזיקים. לכלרמקלין ארבע להקות ברווזים שמסתובבות בשדות אורז שונים בכל המחוז, שם בדרך כלל חקלאים מגדלים שלושה גידולי אורז בשנה. 

"הם עוזרים לאכול חלזונות ושרידי קליפות אורז לא רצויות שנשארו מהקציר האחרון. הברווזים דורכים גם על זיפי האורז כדי לשטח את האדמה ובכך מקלים עלינו בזמן חרישת השדה", אמר חקלאי האורז פראנג סיפיפאת. נכון לעכשיו, החקלאים טוענים שהמערכת עובדת היטב גם עבור שומרי הברווזים וגם עבור מגדלי האורז.