נשיא מועצת החכמים של ש"ס, שלום כהן, הכריע הערב (רביעי) שלא לסגור את בתי הכנסת ביום כיפור, להתפלל ככל האפשר בחוץ וקבוצות קטנות בבתי כנסיות.

מכתבו של נשיא מועצת החכמים של ש''ס (צילום: דוברות ש''ס)
מכתבו של נשיא מועצת החכמים של ש''ס (צילום: דוברות ש''ס)

קודם לכן, שר הפנים אריה דרעי אמר הערב בראיון ברדיו "קול חי": "לפני הממשלה ולפני המדינה, יש פה פיקוח נפש שדוחה הכל. אנחנו צריכים להסתכל על עצמינו איך אנחנו דואגים לבריאות שלנו. הייתי בצהריים אצל נשיא המועצת הגר״ש כהן, הצגתי לו את כל האופציות שדנו בקבינט. סיכמנו שבערב אני אחזור ואקבל ממנו את ההנחייה הסופית כיצד לפעול ולהצביע". הוא הדגיש - "אני יכול להודיע דבר אחד - ביום כיפור אני אתפלל בחוץ ולא בתוך בית כנסת". 

קורונה - המשטרה אוכפת את התקנות בקהילת ויזניץ' בחיפה. צילום: דוברות המשטרה

"המידע שיש בידי לא נותן לי מנוחה, אני לא נרדם בגלל זה בלילות", הוסיף, "אני רק נותן עצה לכל המאזינים: כל מי שיכול להתפלל בחוץ, אני ממליץ לו להתפלל בחוץ. מי שמכריע האם לסגור בתי כנסת או לא זה גדולי ישראל, אני רק אצבע אחת בממשלה. אני לא משווה חלילה בין תפילות להפגנות, אבל איך אפשר להסביר לציבור שיש סגר מלא, בזמן שרואים אנשים חוגגים בחוף הים ועושים סעודות בצפיפות בבלפור״.

השר הסביר עוד כי "המצב המדויק הוא שיש כל יום אלפי חולים חדשים, מספר המתים ומספר החולים קשה ממריא. ראינו בקבינט נתונים קשים, שמענו מהרופאים הבכירים תחזיות מפחידות ביותר. הם הראו לנו גרפים ונתונים קשים לצפייה". בסיום הראיון אמר כי "היו הרבה מאוד חולים שהגיעו לבתי הכנסת בראש השנה, הם לא ידעו שהם חולים אבל הם הצליחו להדביק רבים תוך כדי התפילות".