החלטה הממשלה לטיל סגר כללי במהלך החגים בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה, מאיימת לגרוםפ פגיעה נוספת בתעשייה הישראלית, שעדיין מנסה להתאושש מהסגר הראשון ומהמשבר הכלכלי. בהתאחדות התעשיינים מודאגים מהמצב, ואחרי שקיימו דיונים עם נציגי הממשלה עד לשעות הקטנות של הלילה לגבי הסגר, אומר למעריב נשיא הארגון, ד"ר רון תומר, שהוא מודאג. 

"אנחנו לא יודעים מי יוחרג ומי לא בתעשיה. באופן כללי אנחנו יודעים שמדובר על מפעלים שמייצרים מזון, רפואה וטואלטיקה וחברות שעוסקות ביצוא, אך אנחנו עדיין מנהלים דיונים לגבי ענפים אחרים. הסגר הנוכחי עשוי לעלות לנו כ-4 מיליארד שקל ובמצבנו המוחלש נתקשה מאוד לעמוד בכך".

תומר מבקש שירחיבו באופן משמעותי את ההחרגות לתעשייה כי "נפגענו קשה מהמצב. הביקושים מהשוק המקומי ומשוקי היצוא פחתו וזה בא לידי ביטוי בפגיעה בהכנסות. יש לנו פחות כסף בקופה".

"שר האוצר מציע לנו פיצויים אך אלו מתבססים על הכללים שנקבעו למשק כולו בלי שנלקח בחשבון המצב המיוחד של התעשיה", מסביר תומר. "מפעל ייצור לא ניתן לסגור הרמטית והוצאות קבועות גבוהות ממשיכות לרוץ. אם בכל זאת סוגרים מפעלי ייצור בלא מעט מקרים יהיה קשה להפעיל אותם מחדש".

לאור האמור הוא מבקש מהמשלה להגמיש את כללי החל"ת ולסייע בביקושים. "למה שלא יגמישו את החל"ת? במקום שנוציא נגיד 100 עובדים לחל"ת שיקבלו דמי אבטלה, לא נוציא איש. אנחנו נשלם 50% מהשכר והמדינהכ תשלם את החצי השני במסגרת דמי אבטלה, מה שיחסוך למדינה לא מעט כסף ולא נצטרך לסגור מפעלים".

"אנחנו גם דורשים מהממשלה מדיניות רכש ממשלתית כחול לבן. שכל הרכש הממשלתי תהיה תוצרת הארץ עד כמה שאפשר. באמצעות משרדי ממשלה וחברות ממשלתיות המדינה רוכשת במיליארדים. למה שמשרדי הבטחון והמשטרה, החינוך והבריאות לא יצרכו מהתעשיה המקומית את מה שהתעשייה המקומית מייצרת?".