לא נשמעים להנחיות: האכיפה המוגברת בצל הכניסה לסגר הכולל ככל הנראה לא משפיעה על כלל המחויבים בבידוד. מהמשטרה נמסר היום (חמישי) כי במסגרת המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, אותר אתמול חולה מאומת על פי רישומי משרד הבריאות, שנסע במונית.

בתום הליך הזיהוי, הוא נקנס בגובה 5,000 ש"ח, ונדרש לשוב לביתו. נהג המונית נדרש להיכנס לבידוד. במהלך פעילויות האכיפה, נתפסו מפרי בידוד נוספים, לרבות נהג רכב פרטי שנתפס נוסע כשהוא מפר את חובת הבידוד. גם הוא נדרש לשוב לביתו ונקנס בסך 5,000 ש"ח.

סגר קורונה - המשטרה הציבה מחסומים באזור תל אביב

 כמו כן, היחידה הארצית למאבק בפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, עצרה היום שני חשודים לחקירה באזהרה, ועיכבה לחקירה עוד שני חשודים נוספים, בחשד למעורבות בעבירות זיוף קבלת דבר במרמה, והפרת תקנות הקורונה. 

אחת החשודות שנעצרו היא סוכנת נסיעות, שתובא לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינה. חשוד נוסף הינו קטין ששוחרר אתמול עם תום חקירתו. מהחקירה עלה כי המעורבים הנפיקו אישורי בדיקות קורונה מזויפים, שנמסרו למי שרכש כרטיסי טיסה ולא ביצע את הבדיקות הנדרשות. 

נתב''ג ריק (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
נתב''ג ריק (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הזיופים אפשרו לנוסעים להיכנס בקלות לנתב"ג וכן למדינות שונות ברחבי העולם, תוך הצגת מסמכים מזויפים בפני גורמים שונים בארץ ובחו"ל. עוד עלה מהחקירה כי הסוכנת מכרה לאזרחים כרטיסי טיסה מזויפים, שאפשרו להם להציג אותם במידת הצורך לשוטרים ופקחים, ובכך להימנע מקנס על הפרת תקנות הסגר. 

אמש איתרה המשטרה בכפר מזרעה מחוייבת בידוד בעת ששהתה ברכבה בכפר מזרעה. השוטרים רשמו לנהגת קנס בסך 5000 שקלים לצד דרישה לשוב לביתה כנדרש.

קורונה - המשטרה איתרה נהגת מחויבת בידוד. צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר כי חקירה תפתח בהמשך גם נגד אזרחים שבחרו להתעלם מהנחיות משרד הבריאות באופן מודע, כשהם מעדיפים את תועלתם האישית על פני שמירה על ההנחיות הקבועות בחוק ותוך הטעייה מכוונת של רשויות האכיפה.