פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו התייחס היום (חמישי) לסגר שיכנס לתוקפו החל ממחר, והבהיר בשיחה עם "כאן חדשות" כי זו לא היתה ההמלצה שלו. "אני המלצתי להדק את הסגר ולא לסגור את כל המדינה, הממשלה קיבלה החלטה אחרת ואני מכבד אותה", הסביר, "מבחינת עצירת התחלואה זה ברור- כשסוגרים יותר, זה עוצר יותר".

רה"מ נתניהו בפתיחת ישיבת הממשלה. צילום: משרד ראש הממשלה

בהמשך דבריו, אמר גמזו כי הוא מודע לכך שהמחיר הכלכלי הוא עצום וסמכותה של הממשלה לקבל החלטה שכזאת. "היא קיבלה אותה בכובד ראש ואם החליטו לסגור יותר אז בסדר, אנחנו נלך עם זה וזה יעזור לעצור את התחלואה". בקשר לעלייה הגדולה במספר הנדבקים היומי ציין: "אני לא אגיד שהתחלואה לא מדאיגה, היא מאוד מאוד מדאיגה, אפשר אולי לסגור פחות אבל זה בסדר שהממשלה קיבלה את ההחלטה שלה".

"זה כן מסר לציבור. אם הממשלה הגיעה למצב שהיא סוגרת סגירה כל כך הרמטית את כל הכלכלה כנראה שהתחלואה באמת בהיקף רחב, והיא באמת בהיקף רחב. בשורה התחתונה המלצתי המלצה אחרת והממשלה קיבלה החלטה אחרת בסופו של דבר זה כן יכול לעזור בהורדה נוספת של התחלואה", סיכם את דבריו. 

כזכור, הממשלה אישרה הבוקר את החלטות קבינט הקורונה להחלת מגבלות תנועה חמורות יותר. הדיון בנושא החל אתמול בשעה 14:00, ונמשך עד שעות הבוקר המוקדמות, כאשר בסביבות השעה 20:00 יצא הקבינט להפסקה, ונתניהו החל התייעצות עם ראש הממשלה החליפי, בני גנץ. האחרון הביע את תמיכתו בהליכה לסגר.

התקנות הנוספות עליהן החליטה הממשלה כוללות בתוכן סגירת כלל מקומות העבודה, למעט מקומות עבודה חיוניים שיפעלו על פי התקנות, סגירת השווקים, הגבלת מרחק יציאה מהבית עד 1000 מטר, אישור תפילו והפגנות במרחב הפתוח בלבד, עד 20 אנשים ובטווח המרחק המותר, סגירת כלל ענפי הספורט, כלל בתי הכנסת ומוסדות החינוך למעט החינוך המיוחד. 

באשר לנושא התעופה, החלטה רשמית עדיין לא התקבלה ותובא לדיון נוסף במהלך היום. לדברי שרת התחבורה והבטיחות בדברים, ח"כ מירי רגב, בכל מקרה נמל התעופה בן גוריון לא ייסגר לחלוטין. טיסות מטען יימשכו כמעט כרגיל ונוסעים בעלי אזרחות ישראלית יוכלו להיכנס. עם זאת, ייתכן שיוטלו מגבלות על נוסעים יוצאים, בהתאם להחלטת הממשלה.