תושבת תל אביב שעובדת כסוכנת נסיעות עצמאית נעצרה לחקירה במשרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 במשטרה, בחשד למעורבות בעבירות זיוף, קבלת דבר במרמה והפרת המגבלות שנקבעו בחקירה, שתכליתן מניעת התפשטות נגיף הקורונה.

שלשום נעצר בן משפחתה של החשודה, קטין בן 17, כחשוד בסיוע לעבירות הזיוף. אתמול עוכבו לחקירה באזהרה שני חשודים שלהערכת המשטרה ומהחקירה עולה כי נהנו מעבירות הזיוף ביודעין ורכשו כרטיסי טיסה וכן בדיקות קורונה מזוייפות בתמורה לתשלום, כל זאת כדי לצאת את גבולות הארץ.

במסגרת החקירה הסמויה אספו חוקרי היאחב"ל ראיות לכאורה הקושרות את החשודה המרכזית לעבירות המיוחסות לה, והיא הובאה אתמול לבית משפט השלום בראשון לציון, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרה. בנוסף התגבשו חשדות גם כנגד הקטין ששוחרר בסיום חקירתו.

על פי החשד, המעורבים המרכזיים, כל אחד על פי חלקו והמיוחס לו, זייפו והעבירו אישורי ביצוע בדיקות קורונה מזויפים. האישורים נמסרו לרוכשי כרטיסי טיסה שלא ביצעו בדיקות קורונה כנדרש לפני טיסה באמצעות גורמי הבריאות המוסמכים. זאת, במטרה לאפשר להם כניסה לנתב"ג ולמדינות שונות, תוך הצגת המסמך המזוייף בפני הגורמים השונים ורשויות האכיפה בארץ ובחו"ל.

בנוסף חשודה סוכנת הנסיעות בהפקת כרטיסי טיסה מזוייפים שהועברו לאחרים, על מנת שאלה יוכלו להציגם לכל דורש בעת מגבלות הסגר ויתאפשר להם לנוע בחופשיות בכל רחבי הארץ מבלי שיקנסו על פי הקבוע בחוק.

במשטרה מציינים כי "חקירה פלילית תיפתח נגד אזרחים שבחרו להתעלם ביודעין מהנחיות משרד הבריאות, כשהם רואים לנגד עיניהם את תועלתם האישית מתוך כוונה להטעות את רשויות האכיפה".

"אנו פונים לציבור האזרחים ומבקשים להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות בנושא, שכן התעלמות מהן וזלזול בהן משבשים את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. מפרי צווי הבידוד של משרד הבריאות אף עלולים להפיץ את הנגיף, להדביק ולסכן את חייהם של אזרחים נוספים ללא ידיעתם", אמרו במשטרה והוסיפו: "משטרת ישראל תפעל בשיתוף פרקליטות המדינה על מנת למצות את הדין עם כל מי שיבחר להתעלם מהוראות משרד הבריאות ויגרום במעשיו, ברשלנות או במתכוון, לסיכון של התפשטות נגיף הקורונה".