לפעמים נראה שיש בעולם יותר פרסים ותחרויות יין  מאשר יינות. בענף היין צצות בכל יום עוד ועוד תערוכות ותחרויות שמעניקות פרסים כמעט לכל למי שמשתתף. יש כבר כמה בקבוקי יין שנראים ממש כמו גנרל אמריקאי ביום הניצחון על הנאצים. עולם האלכוהול נמצא במצב אולי מעט יותר טוב למרות שגם כאן צצות תחרויות ומומחים בעיני עצמם בכל רגע נתון.

הגנרל ג'יימס מאטיס (צילום: רויטרס)
הגנרל ג'יימס מאטיס (צילום: רויטרס)

אלפי יצרנים, עשרות מדינות 
אחת התחרויות המדויקות יותר היא San Francisco world spirit competition תערוכת בת או אחות לתערוכת היין הוותיקה SF international wine competition. יותר מ 2000 יצרנים מכ-70 מדינות שולחים את המוצרים הנבחרים שלהם לתחרות, כדי להישפט  על ידי מומחים נבחרים מכל תחומי תעשיית המשקאות: קניינים ראשיים של חברות, מלונות, סופרים, מומחים, עיתונאים, ברמנים מיקסולוגים ועוד כמה. הטעימות הן עיוורות, לשופטים בפאנלים אין מושג מי ייצר את הדוגמאות אותן הם טועמים, וכדי לזכות במדליית זהב או כסף, נדרשת הסכמה של שופטים רבים.
 
למה זה צריך לעניין אתכם 
כי מתחת לרדאר זכו שלושה מוצרים ישראלים במדליות כסף בקטגוריות לא קלות בכלל. כולם מיוצרים במזקקה המשפחתית המצוינת של משפחת קאוער באזור התעשייה ציפורית, בגליל התחתון.

עראק קעואר 45 (צילום: יח''צ)
עראק קעואר 45 (צילום: יח''צ)

והזוכים הם
הברנדי הגלילי galilee brandy selected זכה במדליית כסף במקצה העולמי של ברנדי ללא הגדרת אזור, כלומר לא קוניאק, ארמניאק וכו, כבוד. מה שלפחות לי מנפח קצת יותר את החזה הן הזכיות בקטגוריית משקאות האניס של שני בקבוקי ערק ישראלים מצוינים. ערק קעואר 45 שהוא ללא ספק ערק מאוזן מאוד, עמוק אגוזי ונעים. בלי שום דבר שמכביד ועם מעט מתיקות מאוזנת וטובה. השני והיותר מפתיע למרות שאני מת עליו, הוא הערק המתהדר בשם "יודה", שיתוף פעולה בין מזקקת קעואר והצוות המקצועי של חברת יורוסטנדארט יצר את המשקה הנפלא הזה. ערק מאוזן בצורה נהדרת, קליל, לימוני וטוב עם אניסיות טובה, מתקתקות יפה וממש משהו פרחוני ונעים. שווה לחפש אותו בחנויות, יחד עם שאר הערקים של קאוער, כל אחד לפי סגנונו. 40% אלכוהול. המחיר: כ-59 ₪

עראק יודה  (צילום: יח''צ)
עראק יודה (צילום: יח''צ)