למעלה מ-5,000 ישראלים יוצאים היום (חמישי) לחו"ל לפני כניסת הסגר. עמדות הבידוק בקומה השלישית בטרמינל 3 היו שוקקות יותר מהממוצע הדליל של החודשים האחרונים, כשרבים המתינו לטיסה המיוחלת שתוציא אותם מהארץ לפני הסגר הכולל.

ישראלים בנתבג יום לפני הסגר קרדיט אבשלום ששונ

ברשות שדות התעופה ציינו כי בסך הכל יש היום כ-80 המראות ונחיתות, עם כ-9,000 נוסעים, מהם למעלה מ-5,000 היוצאים מהארץ. המאבטח בכניסה לטרמינל סיפר שלא חווה לאחרונה כזה דבר: "עם ישראל התחיל לצאת מחו"ל, בטח שזה לא כמו לפני שנה אבל רואים אנשים שברגע האחרון הספיקו לעלות על מטוס כדי להיות כאן בסגר".

טסים לפני הסגר (צילום: אבשלום ששוני)
טסים לפני הסגר (צילום: אבשלום ששוני)

"אנחנו יוצאים להתאוורר, ההרגשה נחמדה וטובה. סגרנו כרטיס טיסה כבר בשבוע שעבר, היינו בפחד שלא יהיו טיסות אבל היום נשמנו לרווחה והגענו לכאן. עכשיו התחושה כבר מדהימה", סיפרו לילך, עינב ונעם, צעירים מתל אביב, והוסיפו: "אנחנו יודעים על עוד צעירים מתל אביב שיהיו באתונה ובמקומות נוספים ביווןף ובמקום בדיזנגוף יהיו בערבים במקומות בילוי באתונה". הם סיפרו שבכוונתם להגיע גם למיקונוס וייתכן שגם למקומות נוספים, תלוי בהתמשכות הסגר בישראל: "אנחנו מוכנים גם להיות יותר משבועיים ביוון, כמה שצריך. נחזור רק אחרי הסגר. אם לא יהיו טיסות לישראל, נישאר עוד".

תור בנתב''ג יום לפני הסגר (צילום: אבשלום ששוני)
תור בנתב''ג יום לפני הסגר (צילום: אבשלום ששוני)

אורה ואיתן לוין מרעננה, שהמתינו בצ'ק אין לקראת כניסתם לסלוניקי: אנחנו יוצאים לשלושה שבועות. אנחנו אוהבים טבע, נטייל בצפון יוון, ואולי גם ניפגש עם בננו שחי בברלין. ההרגשה מצוינת שהספקנו לעלות על הטיסה לפני הסגר". חיים וענת, אף הם מתל אביב, סיפרו: "הספקנו ביום שני להזמין כרטיס טיסה לאתונה, זה ממש כיף. במקום להיות בתל אביב בסגר, נהיה באתונה ונפגוש עוד חבר'ה".

כ-5,000 ישראלים המריאו מנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
כ-5,000 ישראלים המריאו מנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

נתנאל, שיצא עם משפחתו בטיסה לפריז, אמר: "אנחנו יוצאים לשלושה שבועות. בפריז אין סגר ויש לנו משפחה שם, נהיה אצלם ונלך ביחד לבית הכנסת. אין הרבה מה לעשות בישראל כשיש סגר". צעירה נוספת סיפרה: "היינו במירוץ נגד השעון להזמין כרטיס טיסה, ואני מאושרת שהספקנו. אנחנו יוצאים אל החופש"