ארגוני המחאה "קומי ישראל", "הלם תרבות", "החזית הוורודה", "הבעלבתים", "התעוררנו", "דור חדש", "קריים מיניסטר", "אין מצב" ו"הדמוקרטים", הודיעו היום (שישי) כי ההפגנות השבועיות סמוך למעון רה"מ בבלפור יתקיימו כסדרן, זאת למרות הסגר שנכנס לתוקפו בשעה 14:00 ומגביל את עצם קיומן. בהודעת הארגונים נמסר: "נגיע בשיירה לבלפור ושם נפגין תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות וריחוק חברתי. בשעה קשה זו,  לצאת להפגין זו לא זכות אלא חובה מוסרית ואנחנו קוראים לכולם להצטרף אלינו.

בהודעה מטעם הארגונים נמסר: "כל אזרחי מדינת ישראל כבר יודעים שהסיבה האמיתית והיחידה שנתניהו דוחף חזק כ״כ לסגר כללי, שיגביל את התפילות ביום הכיפורים וימיט אסון על העצמאים והעסקים במדינת ישראל — היא ההפגנות בבלפור, שחושפות את כישלונו וכישלון ממשלתו בניהול המשבר.

ההפגנה בכיכר פריז (צילום: הדגלים השחורים)

בניגוד מוחלט אליהם, אנחנו אזרחיות ואזרחים אכפתיים ואחראיים, ולכן במוצ״ש הקרוב נעלה בשיירת מכוניות לבלפור, ובמקביל, נפגין בעשרת אלפים מוקדים עד קילומטר מהבית, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. זאת, על מנת שלא יהיו תירוצים לממשלת נתניהו הכושלת למנוע את תפילות יום הכיפורים של עם ישראל. הם לא יכלאו אותנו — נפגין בכל מקום. ביום הקדוש הזה, אנחנו מבקשים מעם ישראל להתפלל לסיום כהונתו של אדם שממיט עלינו קטסטרופה בריאותית, חברתית וכלכלית ומוביל אותנו לחורבן בית שלישי".

טרם כניסת הסגר יצאו לרחובות שיירות מחאה של תנועת הדגלים השחורים ברחבי הארץ כדי למחות נגד התנהלותו המדינית ומוסרית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. 

מפגינים משליכים גללי פרות על הכנסת, מחאת אין מצב

כזכור, אתמול במהלך היום התאגדו כ-250 מפגינים מול כנסת ישראל, והניחו ערימה של צואה על הדשא מול המשכן, סמוך לסמל הכנסת. נציין כי אחד המפגינים אף טיפס מעל הגדר, ונעצר על ידי המשטרה.

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "היום ברור לכל ישראלי וישראלית שהנאשם (נתניהו) גורר את ישראל לסגר, שכל הגורמים המקצועיים והפוליטיים מתנגדים אליו", והדגישו את טענתם כי "אם אדם אחד יכול לגרור מדינה שלמה לסגר ללא סיבה: ישראל איננה דמוקרטיה".

שיירות המחאה (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
שיירות המחאה (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

עוד הוסיפו מארגני המחאה כי "מאות אלפים הולכים לעבר תהום כלכלית, משפחות שלמות יהרסו, חלומות של שנים יזרקו לפח - והכל על מזבח מסע ההיחלצות מדין של הנאשם מספר אחת", וציינו: "הגיעה השעה לחבורת המבוהלים של כחול-לבן לזקוף קומה ולעצור את הטירוף והרס מדינת ישראל. אין צורך בהרס המדינה, יש צורך בטיפול יסודי ב-2 המגיפות: מגיפת הקורונה ומגיפת נתניהו".

רכבו של החשוד בדריסה בבלפור (יהונתן ולצר, TPS)

כזכור, ביום שני האחרון, קיים הארגון מחאה סוערת בפתח מעונו הרשמי של ראש הממשלה הירושלים. בסיומו של ליל המחאה המדובר בבלפור, עצרה משטרת ישראל 11 מפגינים, בהם חשודים בתקיפת שוטרים. כמו כן, עצרה המשטרה חשוד שהגיע במהירות עם רכב, לכיוון מחסומי המשטרה ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים, והיווה סכנה ממשית למפגינים ולשוטרים.