פרופ' ירון זליכה שוחח עם ליאת רון ואלון גל ב-103FM ולא חסך את ביקורתו מראש הממשלה. לדבריו, מבצע נתניהו "פיגוע המוני בחברה הישראלית", ואינו כשיר להמשיך בתפקידו: "הצרכים שלו הם לא לנהל תוכנית היחלצות מהקורונה, התוכנית שלו היא לסגור את כולנו שלא נפגין לו מחוץ לבית". עוד אומר זליכה כי "בשל מעשיו הקרימנליים, לא יוכל המשק להשתקם. נגיע למצב חירום כלכלי כמו שהיה ב-1985 ו-2003". 

רון: "אתמול קראנו כולנו את מה שהתרחש בקבינט הקורונה עד השעות המוקדמות של הבוקר. שר האוצר התנגד באופן חד משמעי לכל המהלך הזה. לו אתה שר האוצר, היית מניח את המפתחות על השולחן? או זורק אותם על ראש הממשלה והולך?"
"לו אני שר האוצר, לא הייתי חולם על להצטרף לממשלה שבראשה עומד אדם החשוד בפלילים כל כך חמורים, אשר מנהל את המדיניות הכלכלית של ישראל בחודשים האחרונים בהתאם לצרכים הפליליים שלו. אני רוצה להזכיר שבסגר הראשון, ישראל יצאה לסגר מלא, עוד לפני כן, סגרו את בתי המשפט, שבוע, 10 ימים לפני שסגרו את השווארמות ברחוב. וגם עכשיו, רוב הדיון אתמול בקבינט לא נסוב סביב למשל התפילות בבתי הכנסת, היכן שרבע אולי מהחולים נדבקים, ורוב רובן של ההידבקויות הן במקומות סגורים, במקום זה התעסקו עם 20 אלף איש שמפגינים פעם בשבוע בבלפור מתחת לבית שלו. איזו מן ממשלה זו, זה שרוב הדיון במשבר הקורונה, היא עוסקת במחאה נגדה? זה נראה לך סביר? זו חבורה של קרימינלים. מנהלים אותנו חבורה של קרימינלים שפוגעים אנושות, לא רק בדמוקרטיה הישראלית, אלא פוגעים אנושות ביכולת שלנו להתמודד כלכלית, חברתית, חינוכית, בכל היבט שהוא".

רה"מ נתניהו בפתיחת ישיבת הממשלה. צילום: משרד ראש הממשלה

רון: "והיה ושר האוצר היה באמת איש מלא רצון טוב, יושב בממשלה ומנסה להציל אותה מסגר כלכלי נוראי כזה, כי אני חושבת שהסגר הזה נוראי, אני מניחה שאתה מסכים איתי".
"חד משמעית, סגר מטורף".
 
רון: "הוא צריך להתפטר? יזהר שי, שר המדע, הולך להתפטר".
"לא ידעתי זאת, כל הכבוד".

רון: "האם שר האוצר צריך להתפטר?"
"בוודאי שכן. הוא קושר את שמו לקטסטרופה כלכלית במונחים של 2003 ו-1973, לשם אנחנו מגיעים. קטסטרופה, לא רק כלכלית אגב, גם חינוכית. אנחנו עומדים לכלות שתי שנות לימוד במערכת החינוך, שתי שנות לימוד, שלא יהיו אי הבנות. הלימודים בזום בבתי הספר היסודיים והתיכוניים שווים לאפס, נאדה, כלום, כלום ושום דבר. אלה פשוט שנתיים אבודות במערכת החינוך. אבל אנחנו גם עומדים בפני אסון חברתי, יש גל של התאבדויות, אלימות במשפחה, ילדים רעבים, ילדים בדיכאון, כל זה לא נספר, זה לא שווה?"

גל: "ירון, אבל מצד שני כל בעלי המקצוע..."
"לא, לא נכון, לא אומרים לי כל בעלי המקצוע. כל בעלי המקצוע שלא עובדים אצל נתניהו ונתונים למרותו ולהוראותיו הלא חוקיות, אומרים הפוך בדיוק. תראה מה אומר נדב דוידוביץ', האפידמיולוגים העצמאיים, האיגוד המקצועי של האפידימיולוגיים, אומרים לנו בצורה מפורשת, 'זה טירוף הדעת, פשוט טירוף הדעת. רוב ההידבקויות הן בבתים', מה התועלת לכלוא את כל עם ישראל בבתים, שיידבקו עוד יותר? יתר על כן, איזו תועלת יש בסגר, כאשר אין שום אסטרטרגיה לצאת ממנו? אני מזכיר לכם שבסגר הקודם הוא כלא את כל עם ישראל, הקרימינל הזה נתניהו, ובו בזמן, הוא הכניס 2,500 חולים מארצות הברית שהסתובבו פה ברחובות ללא פיקוח וללא בקרה. ורק לפני חודש, בהתנגדות מוחלטת של אנשים כמוני ואחרים, הוא הכניס 17 אלף איש מארצות הברית מוכת הקורונה. מי מעז להכניס 17 אלף אנשים ללא פיקוח מארצות הברית מוכת הקורונה כשאנחנו עתידים להגיע לסגר מלא?"

רון: "אבל למה אתה אומר שאין לו סמכות פרופ' זליכה?"
"הוא בניגוד עניינים מוחלט".

רון: "אבל היועץ המשפטי בממשלה נתן הכשר".  
"שיתבייש היועץ המשפטי לממשלה, האיש בניגוד עניינים מוחלט. הוא מנהל את הכלכלה והחברה בישראל על פי הצרכים הקרימינליים שלו להתחמק ממשפט. תחשבי בהיגיון, רוב ישיבת הקבינט של ממשלת החירום מתרכזת בהפגנה בבלפור, נראה לך הגיוני? את יודעת כמה חולים היו שם? 20? את יודעת כמה חולים היו בבתי הכנסת? אגב, רק שתביני, 80 אלף עצמאים ועסקים קטנים עומדים לסגור את עסקיהם בשנה הקרובה. 80 האלף האלה מפרנסים 200, 300 אלף אנשים. אנחנו נאבד את העסקים האלה לנצח. אנחנו מכחידים ענפים שלמים של פנאי, של מסחר, של שירותים, של עצמאיים, זו פשוט קטסטרופה".

רון: "מה צריך לעשות?"
"מה צריך לעשות? כחול לבן צריכים לפרק את הממשלה הארורה הזאת וללכת לבחירות. יש פה ראש ממשלה שמנהל את המדיניות שלנו על פי הצרכים הקרימינליים שלו".  

גל: "מה יקרה בבחירות? היינו בכמה מסלולים, יקרה אותו דבר".
"אני חושב שהעם יתעשת. העם כבר ראה מי זה מר נתניהו, מר ניהול הגדול, העם כבר ראה, נכון? אני לא חושב שהעם ירצה עוד 4 שנים כאלה".  

רון: "העם ראה ונותן לו 29 מנדטים לפי הסקר של 'חדשות 12'".  גל: "ועוד 21 על הנייר לבנט שיילך איתו בסוף".
"אגב, שים לב, בנט סך הכול שם תוכנית, ויש לו כבר 20 מנדטים בסקרים. מר נתניהו לא עיוור, אבל הצרכים שלו הם לא לנהל תוכנית להיחלצות מהקורונה, התוכנית שלו היא לסגור את כולנו כדי שלא נפגין לו מתחת לבית".

גל: "אתה אשכרה אומר שהאיש מוכן לרסק עם, להביא אנשים לעברי פי פחת..."
"למה אתה מדבר בלשון עתיד? הוא כבר עושה את זה 6 חודשים".

גל: "קשה לי כאזרח".
"מה קשה לך כאזרח? אתה עיוור?"

חנויות סגורות  (צילום: יונתן זינדל)
חנויות סגורות (צילום: יונתן זינדל)

גל: "לא, אני קשה לי כאזרח, אולי אני אופטימיסט חסר תקנה, אני מודה".
"אגב, תסתכל איך הממשלה הזאת מתנהלת, עם שיטות של פשיזם, תעמולה ששייכת למשטרים אחרים, תעמולה של הסתה, של שקרים, של דיבה, תעמולה מאוד מסוכנת, עם הפרדה בין שמאל לימין, בין מרכז לפריפריה, בין ערבים ליהודים, כל הזמן, כל הזמן. האיש הזה מחבל בחברה הישראלית, זה פיגוע המוני".

רון: "השאלה אם אנחנו צריכים כאזרחים לא לציית לו, זה מה שאתה אומר?"
"אנחנו צריכים להפציץ את חברי הכנסת בקואליציה בדרישות שייתפטרו ויעזבו את הקואליציה, זה מה שאנחנו צריכים לעשות. אם לפחות אנחנו לא יכולים להפגין, אז אפשר להפגין ברשתות החברתיות, להסביר לציבור חברי הקואליציה של מר נתניהו שהם עובדים תחת מושחת. תראו מה קרה לרוני גמזו, איש נהדר, איש נפלא..."

רון: "שהיה צריך להתפטר".
"הוא בחודשיים האחרונים שיתף פעולה עם מעשים איומים ונוראיים. הוא שימש עלה התאנה של מר נתניהו במעשיו הקרימינליים הללו, זה מה שהוא עשה, והוא צריך להתפטר, ויפה שעה אחת קודם, והוא צריך להסביר בדיוק מה התחולל מאחורי הקלעים, שכל אדם בישראל יידע איך מר נתניהו מנהל את החברה הישראלית בשביל הצרכים הפרטיים שלו".

רון: "האם המשק הישראלי יוכל לעמוד מחדש על הרגליים?"
"לא, הוא לא יוכל".

רון: "מה זאת אומרת לא יוכל?"
"אנחנו מתקדמים מאוד מהר לקו האדום של 100 אחוזי חוב תוצר, הוא לא יוכל. התוצאה תהיה שאחרי שהממשלה הארורה הזאת תיפול, נצטרך פה ניתוח חירום של המשק הישראלי כמו שהיה פה ב-2003 וב-1985, שהציבור הישראלי יבכה שנתיים על התעלולים האלה".