ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, נשא הערב (חמישי) דברים, על רקע החמרת ההגבלות והכניסה לסגר מהודק. גנץ הסביר את עמדתו בתמיכה בהחלטת הממשלה על הצרת הצעדים וסגירה בפועל של כמעט כלל המשק, במיוחד עם ההחלטה על צמצום משמעותי של ההפגנות נגד נתניהו - עניין עליו התעקשו גנץ וחברי מפלגתו לאורך תקופה ארוכה.

בני גנץ בישיבת הסיעה (צילום: צילום מסך)
בני גנץ בישיבת הסיעה (צילום: צילום מסך)

בדבריו אמר גנץ כי "זה לא מאבק בין מתפללים למפגינים. זה לא בין חרדים וחילונים או יהודים וערבים", והדגיש: "זו מלחמה על החיים שלנו על החיים שלכם של ילדכם והוריכם. צריך לומר בכנות ההחלטה על פתיחת המשק הייתה מוקדמת מדי. ההחלטה על העברת קטיעת שרשראות ההדבקה הייתה מאוחרת מדי".

בהמשך דבריו הדגיש שר הביטחון: "כדי לנצח את הקורונה צריך להתפקד בהורדת התחלואה נפעל גם לחסל את נגיף השנאה המחלחל בקרבנו. את כל המריבות צריך לשמור לזמן אחר. להתאפק ולהתגייס". גנץ הוסיף כי "עם ישראל יכול לנצח כל נגיף כמו שהוא יכול להביס כל אויב - אבל לא נוכל לעשות זאת כשבתוכנו מחרחרי ריב ומדון ומומחי פלגנות שמחבלים במאמצים האלו", וסייג: "לא נוכל לעשות זאת, כשיש פוליטיקאים ואנשי ציבור שקוראים שלא להשמע להוראות, שמוכנים לסכן חיי אדם למען רווח אישי צר".

שר הביטחון גנץ ופרופ' גמזו במפקדת אלון, היום

"אנחנו בימים נוראיים תרתי משמע", אמר גנץ. "ליבי יוצא אל מאות האלפים שאיבדו את מקום עבודתם, למבוגרים שסובלים מבדידות. ואני מצטער וכואב, מאד, על כל מי שנפגע בריאותית, כלכלית או חברתית". 

שר הביטחון פנה למפגינים שזכות מחאתם עתידה להיפגע, ואמר: "למפגינים שבאופן זמני אנחנו משבשים זמנתי את זכותם אני מבטיח שתחזרו להפגין ואני מבין ללבכם", והמשיך בקריאה גם לציבור המתפללים: "מי שיוצא להפגין ועלול להביא לאחרים למחלה ומוות שיבחר להפגין ליד ביתו וכך גם מי שמתפלל".

כזכור, הלילה נערכו ישיבות קבינט הקורונה ובהמשכה ישיבת הממשלה, לאורך שעות ארוכת. בהפסקה שנערכה בין הישיבות, התייעצו נתניהו וגנץ ארוכות בנוגע להחלטה. יו"ר כחול לבן הביע את תמיכתו במתווה רה"מ והחלטה על סגר. 

בתוך כך, הלילה, רגע לפני ההצבעה, עורר שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, ממפלגתו של גנץ, סערה גדולה כאשר נטש את הישיבה לפני ההצבעה. שי הביע את התנגדותו המוחלטת לכל מתווה הסגר המהודק שהציג רה"מ בישיבה, תוך שהתנצל בפני היושבים בחדר ובפני אזרחי מדינת ישראל, שייפגעו אנושות שלא לצורך. שי הדגיש בפתח דבריו כי ההחלטה, שהתקבלה טלפונית בין ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ ושר הפנים, לא הוצגה לפרטים בפני איש מחברי קבינט הקורונה.