המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לקראת הסגר המלא שייכנס לתוקפו היום (שישי) בשעה 14:00. המשטרה שעידה על כוונתה להחמיר בנושא האכיפה, הוכיחה זאת היום כשסגרה את קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון למבקרים, מחשש לסכנה בריאותית לציבור. נציין כי ההחלטה נלקחה בהתייעצות עם רבני ועדת החמישה, והסופה החולט לסגור את אתר הרש"בי החל מהיום ועד להודעה חדשה.

אתר הרשב''י במירון נסגר למבקרים (צילום: דוברות המשטרה)
אתר הרשב''י במירון נסגר למבקרים (צילום: דוברות המשטרה)

כמו כן, על מנת להגביר את האכיפה המשטריתי, רותך שער הציון, כשבמקום נמצאים שוטרים רבים אשר נעזרים ברחפנים במטרה לשמור על בריאות הציבור ולמנוע התקהליות באתר ובסמוך לו. משטרת ישראל קוראת לכלל הציבור ומנהיגיו הדתיים והמקומייים, לנהוג באחריות ולמלא אחר הנחיות משרד הבריאות.

המשטרה מגבירה אכיפה (צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה מגבירה אכיפה (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, התוכנית המשטרתית מחולקת לשלושה שלבים. השלב הראשון מתייחס לסוף השבוע הקרוב, השלב השני מתייחס ליום הכיפורים, והשלב השלישי מתייחס ליום שאחרי כיפור וליציאה למקומות העבודה החיוניים. במשטרה אומרים כי הם לא יקלו ראש בתקנה האוסרת יציאה מהבית למעט למקומות עבודה חיוניים.

בנוסף, מתכוונים במשטרה לאכוף ללא תנאי את התקנה שאוסרת הגעה להפגנה מעבר למרחק הנקוב, 1,000 מטר, כך שגם במתחם בלפור במקרה שבו תהיה התקהלות יתרה, המשטרה תשקול את הרחבת המתחם או פיזור ההתקהלות, בהתאם למתווה שיאשר היועץ המשפטי לממשלה.

קורונה - המשטרה איתרה נהגת מחויבת בידוד. צילום: דוברות המשטרה

במחלקת המבצעים של המשטרה ציינו כי הפריסה תיעשה בכוחות מתוגברים במקומות מתוכננים והוסיפו: "אנחנו נערכים בשני צירי פעילות - ציר אחד מיועד לוודא את איסורי היציאה מהבתים, וציר שני מתייחס למחסומים בצירי תנועה ובצמתים מרכזיים. במחסומים יתושאלו האזרחים, ומי שלא יציית להנחיות יקבל קנסות בדיוק כפי שקרה השבוע. במקביל, נמקד את הפעילות בתוך הערים בעיקר לפיזור התקהלויות אסורות. ההערכה היא שבמסגרת התקנות יתירו למשפחות השכולות שיקיריהן נפלו במלחמת יום הכיפורים להגיע אל בתי העלמין בסוף השבוע וביום ראשון הקרוב".

העלייה בתחלואה נמשכת

ההכנות לסגר בשיאן, כאמור, כאשר בינתיים נשבר שיא חדש של תחלואה בקורונה בישראל. מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר עולה כי במהלך היממה האחרונה נשבר שיא חדש ומדאיג של תחלואה בקורונה בישראל, לאחר ש-7,527 ישראלים אובחנו כחיוביים לנגיף. מניין הנדבקים מאז פרוץ המגיפה עומד כעת על 214,458, בהם 60,786 חולים פעילים. 

מצבם של 669 חולים מוגדר קשה, בהם 167 מונשמים, בעוד ש-246 במצב בינוני. מניין הקורבנות נותר 1,378. אתמול בוצעו 60,524 בדיקות ברחבי הארץ. עד כה החלימו 152,924 ישראלים שנדבקו בנגיף מאז חודש מרץ. 

העיר שמובילה את רשימת אזורי התפשטות הנגיף היא ירושלים, בה יש כעת 6,413 חולים פעילים, כשאחריה ברשימה נמצאת בני ברק עם 3,450, אשדוד (2,470), תל אביב-יפו (1,894), נתניה (1,596), פתח תקווה (1,553), באר שבע (1,489) ומודיעין עילית (1,472). 

סגר קורונה - המשטרה הציבה מחסומים באזור תל אביב