עובד התעשייה האווירית, בן 52 מנס ציונה, נשלח היום (שישי) למעצר בית בתנאים מגבילים בתום חקירה שבה יוחס לו חשד לניסיון גניבת חלקי חילוף של מטוסי סילון ומכירתם לגורמים אזרחיים ללא אישור, כל זאת לצורך עשיית עושר פרטי. 

אתמול נעצר החשוד כאשר הגיע לבצע עסקה מול בלש משטרה מוסווה ממחוז מרכז שהעביר לידו סכום הנאמד בעשרות אלפי דולרים, וקיבל ממנו בתמורה חלק חילוף של מטוס סילון. עם מסירת החלק וקבלת הכסף, מעמד שתועד במצלמות השוטרים והבלשים, נעצר העובד במקום והובא לחקירה.

תחילתה של החקירה בתלונה שהעבירה התעשייה האווירית למלמ"ב במשרד הביטחון, על עובד החברה שפנה לגורמים אזרחיים והציע למכירה חלקי חילוף למנועי סילון של התעשייה האווירית בשווי מאות אלפי דולרים.

בעקבות קבלת המידע, נפתחה חקירה סמויה ומשותפת ליחידת החקירות במלמ"ב וליחידת ההונאה במחוז מרכז של המשטרה. במהלך החקירה, שוטר במסווה יצר קשר עם העובד וביצע איתו עסקה, שבסיומה נעצר על ידי בלשי המשטרה, נחקר ושוחרר למעצר בית בן חמישה ימים בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת.

מהתעשייה האווירית נמסר כי "הנהלת התעשייה האווירית רואה בחומרה פעילות שכזו ולא תיתן יד לניסיונות מרמה ודבר עבירה. עם העלאת החשד הראשוני, החברה פנתה ביוזמתה למלמב במשרד הביטחון על מנת לטפל בנושא בצינורות המקובלים ועל פי חוק. כלל הגורמים בחברה הונחו לשתף פעולה ולהביא למיצוי הדין כנדרש".