עשתה היסטוריה גם לאחר מותה: רבבות חלפו על פני ארונה של שופטת העליון האמריקאית רות ביידר גינזבורג מוצב היום (שישי) בגבעת הקפיטול. היא האישה הראשונה, והיהודייה הראשונה שזוכה לכבוד הגדול. המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן, ורעייתו ג'יל, נמנים על אלו שהגיעו לחלוק לה כבוד אחרון. בהמשך הגיעה למקום גם קמלה האריס, סגניתו המיועדת של ביידן, שאמרה לעיתונאים: "היא למעשה סללה עבורי את הדרך. היא שברה כל כך הרבה מחסומים". 

"היא שינתה את החוק האמריקאי, והמשיכה להילחם גם כשהיתה בדעת מיעוט", ספדה לה הרבה לורן הולצבלט במהלך הטקס, בו השתתפו ביידן ורעייתו, מחוקקים משתי המפלגות, קרובי משפחתה וחבריה של גינזבורג. דניס גרייבס, מצו סופרן, ביצע שני שירים, שגרמו לכמה מחוקקים להזיל דמעות. בין הנוכחים היה גם בראיינט ג'ונסון, מאמן הכושר של גינזבורג, שנהגה לפקוד לעיתים קרובות את חדר הכושר - גם בגילה המתקדם. בשלב מסוים, הוא פרס מזרון על הרצפה, וביצע שלוש שכיבות שמיכה מול הארון, לזכרה של גינזבורג. 

חברות קונגרס משתי המפלגות, התקבצו על מדרגות הקפיטול כדי לכבד את גינזבורג בתום הטקס הרשמי לזכרה, שנערך באולם הפסלונים הלאומי, שם הוצב ארונה על הבמה שנבנתה לראשונה עבור הנשיא אברהם לינקולן. יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ומנהיג הדמוקרטים צ'אק שומר עמדו בכניסה לקפיטול כשארון הקבורה של גינזבורג הוכנס למקום, כשהוא עטוף בדגלי ארצות הברית. פלוסי פתחה את הטקס הרשמי, כשהיא עומדת ליד תמונה גדולה של השופטת - לבושה בגלימת המשפט, כשהיא עונדת את חד מהצווארונים שהפכו מזוהים עימה.