רשת אל-ג'זירה דיווחה היום (שבת) כי חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו קורטז ביטלה את השתתפותה באירוע לזכרו של ראש ממשלת ישראל לשעבר, יצחק רבין ז"ל. בנוסף פורסם כי לשכתה של אוקסיו קורטז שלחה אי מייל לרשת החדשות, שם נכתב כי חברת הקונגרס לא תשתתף באירוע מבלי להסביר מדוע.

ישיבת הממשלה בליל רצח רבין

לפני מספר ימים כתבה אוקסיו-קורטז בחשבון הטוויטר שלה כי "האירוע והמעורבות שלי בו הוצגו בפני הצוות שלי באופן שונה מכפי שזה מקודם עכשיו. אבחן זאת כעת". 

טקס הזיכרון שמארגנת עמותת "אמריקאים למען שלום עכשיו" צפוי להתקיים ב-20 באוקטובר. על פי הדיווח, החלטתה של אוקסיו קורטז התקבלה בעקבות ביקורת שמתחו ארגונים פרו-פלסטיניים על החלטתה לכבד את זכרו של רבין.

יו״ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, התייחס לדיווח ואמר כי הוא "מביע צער ודוחה מכל וכל את מסקנותיה והחלטתה של חברת הקונגרס אוקסיו-קורטז שלא להשתתף באירוע לזכר רה"מ יצחק רבין ז"ל, אחרי לחץ מגורמים רדיקליים בטוויטר שכלל ביקורת על לחימתו במלחמת העצמאות וכשר ביטחון באינתיפאדה".

לדבריו, "רה"מ ויו"ר מפלגת העבודה נרצח בשל תהליך השלום שהוביל באומץ רב, עוצמתו הייתה בשילוב של איש ביטחון ואיש שלום שראה בשלום את הדרך להבטיח את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ואת הבסיס לפתרון שתי המדינות. כל העולם החופשי ושוחר השלום ובתוכו העולם הערבי המתון ראו ברבין את האיש שמימש שלום של אמיצים. עם מי בדיוק רוצים חברת הקונגרס ואנשיה לדבר בישראל, אם אפילו רבין לא לגיטימי בעיניהם?".

לסיום אמר פרץ, כי "הדרך של תנועת העבודה תומכת בפתרון של שלום המבטא את האינטרסים הביטחוניים של ישראל ומבטיח את היותה מדינה יהודית ודמוקרטית. כדאי שידעו גם חברינו בעולם: להיות ציוני, פטריוט ישראלי ותומך שלום איננו ניגוד, אלא ערכים שלמים ומשלימים".