המספרים ממשיכים לטפס: משרד הבריאות הודיע אתמול (שישי) כי מאז חצות אובחנו 3,391 חולי קורונה חדשים, ואתמול אובחנו 8,178 חולים חדשים, ובוצעו 66,640 בדיקות לגילוי הנגיף. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות, כי 217,899 ישראלים אובחנו כחולי קורונה מאומתים מפרוץ המגפה.

מספר החולים במצב בינוני עומד על 253 ומספר החולים הקשים עומד על 708, כאשר 178 חולים נזקקים כעת להנשמה. מדובר בעלייה של עשרה חולים מונשמים מאז חצות. כמו כן, מספר הנפטרים עלה ל-1,412, לאחר ש-11 חולים נפטרו מאז חצות.

המשטרה אוכפת את הסגר. צילום: רון ירקוני יחסי ציבור

העיר שמובילה את רשימת אזורי התפשטות הנגיף היא ירושלים, בה יש כעת 6,413 חולים פעילים, כשאחריה ברשימה נמצאת בני ברק עם 3,450, אשדוד (2,470), תל אביב-יפו (1,894), נתניה (1,596), פתח תקווה (1,553), באר שבע (1,489) ומודיעין עילית (1,472). 

לידיעה המלאה

חשד לפיגוע: פצועים באירוע דקירה ליד הבניין הישן של "שרלי הבדו"

חשד לאירוע טרור בפריז: שני עיתונאים נדקרו אתמול סמוך למשרדים של בהם ישב המגזין הסאטירי שרלי הבדו בפריז, שהותקף על ידי מחבלים איסלאמיסטים לפני למעלה מחמש שנים. ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, שהגיע לזירת האירוע סיפר כי הפציעות מהן סובלים שני הפצועים, שהותקפו בזמן שהיו בהפסקת סיגריה, אינן מסכנות חיים. "מדובר במקום ובמועד סמליים למדי", ציין ראש הממשלה הצרפתי. 

כוחות משטרה סמוך לזירת אירוע הדקירה בפריז (צילום: GEOFFROY VAN DER HASSELT/AFP via Getty Images)
כוחות משטרה סמוך לזירת אירוע הדקירה בפריז (צילום: GEOFFROY VAN DER HASSELT/AFP via Getty Images)

היחידה המיוחדת לחקירת טרור החלה בחקירת האירוע, זאת בשל המועד והמקום בו התרחש באירוע. הפרקליטות בפריז ציינה עוד כי שני החשודים נעצרו, אחד מהם על מדרגות בית האופרה בעיר. בזירת האירוע אותרו סכין קצבים ומצ'טה. גורם במשטרת פריז אמר לרשת BBC כי "אחד החשודים נעצר כאשר היה דם על בגדיו". עפ"י הדיווחים, לפחות אחד מהם ממוצא פקיסטני. כאמור, בימים אלה מתנהלים בצרפת דיונים משפטיים הקשורים לסדרת אירועי הטרור שהתרחשו במדינה ב-2015, וכוללים בין היתר את הפיגוע בהיפר כשר.

לידיעה המלאה

כיכר העיר ריקה: התמונות העצובות מהסגר שקיווינו להימנע ממנו

ישראל תחת סגר: הסגר הכללי עליו החליטה הממשלה בעקבות העלייה התלולה בתחלואת הקורונה בישראל נכנס אתמול ב-14:00 לתוקף למשך שבועיים עד לשמחת תורה, עם אופציה להארכה. עד כה לא דווח על אירועים חריגים או הפרות בוטות של ההנחיות הקפדניות הנאכפות על ידי משטרת ישראל. הרחובות ריקים מאדם, וניתן לחוש באווירה של סגר, ולא של סתם עוד שבת.

צפו בתמונות

החשוד בניסיון הרצח במצפה רמון התנגד לפרסום שמו: "יהרוס את המוניטין שלי"

מעצרו של הגבר החשוד בניסיון הרצח של אשתו, שירה משה בת ה-31 במצפה רמון, בערב ראש השנה, הוארך היום (שישי) בשבעה ימים נוספים, עד ה-1 באוקטובר. במקביל הוא עתר לבית המשפט, בדרישה למנוע את פרסום שמו, בטענה כי הוריו מבוגרים וזה עלול לגרום להם מפח נפש.

שופט בית משפט השלום בבאר שבע ג'ורג' אמוראי, קיבל את בקשת החשוד, שטען כי הדבר יפגע במוניטין שלו. "הכי קל לפגוע במוניטין של 45 שנים", הוסיף החשוד, "אני מבין את יצר הנקמנות מצד בני משפחתה של האישה אבל צריך לעצור לרגע . אולי יהיה כאן משהו מפתיע". 

לידיעה המלאה

רוחאני: "הטלת הסנקציות על ידי וושינגטון - מעשה ברברי"

נשיא איראן חסן רוחאני מתח היום (שבת) ביקורת חריפה על ארצות הברית בעקבות הטלתן של סנקציות נוספות על גורמים בטהרן. בהצהרה שמסר לתקשורת בטלוויזיה בארצו אמר רוחאני כי "האמריקאים גרמו נזק על סך של עשרות מיליוני דולרים לאיראן".

לדבריו של הנשיא, עצם הטלת הסנקציות על ידי וושינגטון היא "מעשה ברברי שלא קיים אצלנו". עוד אמר, כי "הבית הלבן הוא הכתובת לשנאה של העם האיראני".

חסן רוחאני (צילום: רויטרס)
חסן רוחאני (צילום: רויטרס)

"שברה מחסומים": ארונה של רות גינזבורג הוצב בגבעת הקפיטול

עשתה היסטוריה גם לאחר מותה: רבבות חלפו על פני ארונה של שופטת העליון האמריקאית רות ביידר גינזבורג שהוצב אתמול בגבעת הקפיטול. היא האישה הראשונה, והיהודייה הראשונה שזכתה לכבוד הגדול. המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן, ורעייתו ג'יל, נמנים על אלו שהגיעו לחלוק לה כבוד אחרון. בהמשך הגיעה למקום גם קמלה האריס, סגניתו המיועדת של ביידן, שאמרה לעיתונאים: "היא למעשה סללה עבורי את הדרך. היא שברה כל כך הרבה מחסומים". 

ארונה של רות ביידר גינזבורג מוצב בגבעת הקפיטול (צילום: Greg Nash/Pool via REUTERS)
ארונה של רות ביידר גינזבורג מוצב בגבעת הקפיטול (צילום: Greg Nash/Pool via REUTERS)

"היא שינתה את החוק האמריקאי, והמשיכה להילחם גם כשהיתה בדעת מיעוט", ספדה לה הרבה לורן הולצבלט במהלך הטקס, בו השתתפו ביידן ורעייתו, מחוקקים משתי המפלגות, קרובי משפחתה וחבריה של גינזבורג. דניס גרייבס, מצו סופרן, ביצע שני שירים, שגרמו לכמה מחוקקים להזיל דמעות.