מבין מבול השירים שמנחית עלינו עידן הקורונה "אמא, אצלי הכל בסגר" של הזמר הנתנייתי מאור נוף הוא מאלה שעולה מהם ניחוח של ראשוניות בבחינת "כזה עוד לא היה לנו". לא רק שהסגר - כפיים! - כובש סוף סוף כותרת של שיר, אלא שהמבצע שלו, שהוא כבר בן 38, לא ילד, אשכרה מקדיש אותו לאמו, דליה.

"אמא, אצלי הכל בסגר/ והלוואי שימצאו תרופה למגפה הזאת/ אמא, הלב בוכה בסתר/ כשאת מול עיניי, אבל ממני רחוקה" - כשנוף, שומר המצוות, שר כך בפזמון של השיר, בסגנונו המזרחי המסתלסל, שום עין לא תישאר יבשה. זאת, בפרט כשעולה הרקע המרגש לשיר. 

"אני נוהג לפתוח את היום בקפה עם אמא", מעיד נוף, שהיה בן ארבע בלבד, כשאביו נקטף לפתע מארצות החיים. "כאם חד-הורית, חשוב לי להקדיש לה את תשומת הלב, הראויה לה. כשהיא שאלה אותי מה שלומי, יצאה לי תשובה שהפכה לכותרת של שיר". 

מאור נוף (צילום: יחצ)
מאור נוף (צילום: יחצ)

מניין האופטימיות שבה?
"אני חושב שהכל עניין של גלים. הרי כל גל, אפילו הגל המאיים הנוכחי של הקורונה, סופו להתמוסס ולהיעלם. מוכרחים להאמין, שהסיפור הנורא הזה סופו להיגמר בהפי-אנד. לדעתי, כשהייאוש חוגג ברחובות, חייבים לדבוק באמונה בכך, כי זה מה שנשאר לנו".

בן 38 - כגילו כיום של בנו - היה במותו אביו של נוף, בן למשפחה יוצאת מצרים, מוזיקאי על סף קריירה, שהוריש לבנו מורשת מוזיקלית. "אמנם הוא הלך מאיתנו, אבל המשיכו להתנגן אצלנו שירי פאריד אל אטרש ואום כולתום", אומר נוף. "זאת, גם כשלא היה קל ואמא נאלצה לעבוד במשק-בית כדי לפרנס אותנו, ששת ילדיה".

נוף, שלמד במגמת מכונאות-רכב בתיכון מקצועי, החל להופיע באילת, הגם שלדבריו לא ירד לשם כדי לחפש קריירה. בהיותו בן 26 חזר בתשובה. לדבריו, הגיע לכך מתוך אכזבה מחיי הלילה שבהופעות, "מה שהשפיע עלי לא טוב בנשמה, כשמצאתי את עצמי אחוז ריקנות מאכזבת, למרות שמבחינה חומרית לא חסר לי דבר".

הוא מספר, שבשעה שנשמתו זעקה לעזרה, נבקעה לו קרן-אור, כשמצא על המדף בבית אמו ספר של הרבי מלובביטש, "אין לי מושג איך התגלגל לשם". לדברי נוף, זה מה שהעמיד אותו על הרגליים, "לאחר שעד אז לא ידעתי מה זאת יהדות ואפילו לא חגגו לי בר-מצווה".

דווקא כשהנשמה ניצלה, נפגע בצד הגשמי. נוף, שבינתיים נשא לאשה את חברתו לורן - שחזרה בתשובה עמו - העלים את עצמו למשך חמש שנים מנוף ההופעות. "חוויתי נפילה קשה", הוא משתף. "עברתי לעבוד במפעל ומהרווחים הנאים שהיו לי כזמר, נפלתי לשכר-מינימום. כשאשתי הבחינה איך שדעכתי, היא שעודדה אותי לחזור למוזיקה, כי היא סמכה עלי שזה לא יפגע באמונה שלנו".

"אין עוד מלבדו" היה השיר שהחזירו למסלול ודומה ששמו, הנובע מתהליך החזרה בתשובה שעבר, אומר הכל. לפני כחצי שנה הוציא אלבום-בכורה, ששמו כשם השיר וכולו יצירה עצמית, בהפקה המוזיקלית של ראובן חיון וגלעד מרקוביץ'. בהתחלת ההרצה של האלבום פרצה הקורונה ו"הכל הוקפא". לדבריו, פגעי הזמן לא פסחו עליו. "כשיורד גשם, הוא מרטיב את כולם", מעיר נוף, שכעת איננו עובד, "כמו אשתי שמלטשת בבית את היהלומים (כך הוא קורא לשלושת ילדיהם הפעוטים) שלנו". 

לבסוף, כיצד הגיבה אמך על השיר שהקדשת לה?
"כשאמי שמעה לראשונה את השיר, היא בכתה, מתוך שמחה ועצב גם יחד. איך אפשר שלא".