המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי לא תגיש ערעור על פרסום שמו של הגבר החשוד בניסיון רצח אשתו, שירה בת ב-31, בערב ראש השנה בביתם במצפה רמון. זאת, לאחר שבדיקה של המשטרה העלתה כי אין לה אפשרות להגיש את הערר מבחינה חוקית, משום שאין עילה להסרת צו איסור הפרסום נגדו. עם זאת, נראה כי גורמים במשטרה ישמחו אם כלי תקשורת יפנה לבית המשפט ויבקש את התרת שמו, מה שיאפשר למשטרה להשמיע את עמדתה בנושא.

הפגנה מול בית המשפט העליון נגד יחס בתי המשפט לעברייני מין (צילום: מחאת המופקרות ירושלים)

בתוך כך, עשרות רבות של נשים וגברים מפגינים מול בית המשפט העליון בירושלים ומול בתי משפט נוספים ברחבי הארץ במחאה על החלטת השופט ג'ורג' אמוראי להוציא צו איסור פרסום על שמו של הגבר שניסה לרצוח את אשתו, שירה בת ה-31, בביתם במצפה רמון בערב ראש השנה, שעדיין מאושפזת בביה"ח סורוקה בבאר שבע, לאחר שבעלה דקר אותה 20 פעמים והשחית את פניה במכות מערוך.

"לא ניתן למערכת הצדק להתיר את דמנו ולהכשיר אלימות כלפי נשים תחת החוק", מסרו מארגנות המחאה. "נישא שלטים עם התמונות והשמות של ג'ורג' אמוראי ועודד מורנו מול בתי המשפט ברחבי הארץ - כי מוניטין זה דבר כל כך חשוב - ונצעק נגד ההחלטות הביזיוניות וההזויות שלהם, שמסכנות חיי נשים וילדות".

מפגינות מול בית המשפט בתל אביב (צילום: נעמה נבון)
מפגינות מול בית המשפט בתל אביב (צילום: נעמה נבון)

"בתי המשפט בארץ כרגע משמשים כרגולטור של אלימות כלפי נשים", הוסיפו המארגנות. "אנחנו לא סולחות. לא סולחות לשופט ג׳ורג' אמוראי שריחם על אדם אכזר ופסק להטיל צו איסור פרסום על שמו של הגבר שניסה לרצוח באלימות ברוטאלית את אשתו. למה? כי מי שדקר את אשתו בסכין עשרים פעמים ושבר לה את הלסת, נזכר שהוא לא רוצה שידעו שזה הוא שעשה את זה. כי זה יהרוס לו את המוניטין המקצועי".

"אנחנו לא סולחות גם לשופט עודד מורנו שריחם על המורה אביתר גרוס האכזר", המשיכו. "אביתר תקף מינית באופן סדרתי, בתוך בית הספר, תלמידה בת 8 ותלמידות נוספות. העונש שהשופט מורנו ראה לנכון להטיל הוא 9 חודשי עבודות שירות בלבד. כנראה שלדעתו של השופט מורנו, לתקוף מינית את הילדות הקטנות שאתה מלמד - זה לא חמור מספיק".

מפגינות מול בית המשפט בבאר שבע (צילום: ניצן צור)
מפגינות מול בית המשפט בבאר שבע (צילום: ניצן צור)

"לא סולחות על פשעי שופטים שמרחמים על אכזרים שיוצאים לחופשי וממשיכים לרצוח, לאנוס, להתעלל. לא סולחות למערכת המשפט שאמורה להיות סמן הצדק של החברה כולה, מתירה את דמן של נשים ואת חייהן של ילדותינו", הדגישו. "מה הפלא שבחברה כזו 20 נשים נרצחות בכל שנה? מה הפלא שנשים לא מתלוננות על אלימות מינית?".

"חיי נשים וילדות חשובים יותר ממוניטין של רוצחים. מערכת הצדק שייכת לכולנו, גם לנשים. לא לפוגעים, לתוקפים, לרוצחים, ולאנסים. ג'ורג' אמוראי ועודד מורנו, על מי אתם שומרים? אולי כדאי שתנצלו את יום כיפור לחשבון נפש. כי אתם ללא ספק זקוקים לו", סיכמו.

מיה ברשישת, ממחאת המופקרות בירושלים, הוסיפה: "הגיע הזמן ששופטים יחושו את האחריות שמוטלת עליהם על שלומן וביטחונן של נשים, מספיק להאשמת הקורבן ולעונשים קלים לגברים אלימים".

הפגנה מול בית המשפט העליון נגד היחס המקל לעברייני מין (צילום: מחאת המופקרות ירושלים)

מוקדי המחאה:

ירושלים - בית המשפט העליון 
כרמיאל - הקניון החדש (הפירמידה)
תל אביב - בית המשפט, ויצמן 1
באר שבע - התקווה 5
חיפה - מול רחבת בית המשפט, פלים 12

שירה עדיין מאושפזת (צילום: פייסבוק)
שירה עדיין מאושפזת (צילום: פייסבוק)

מוקדם יותר היום התראיינה לגל"צ אסנת איסקוב, אימה של שירה, וסיפרה כי "מצבה של שירה לא טוב ומתדרדר, היא לא מורדמת ומונשמת אבל יש עוד ועוד בעיות כתוצאה מהסיפור הזה שנגרם לה". היא הוסיפה כי "בנה במצב טוב, מנסים לדאוג שימשיך להשתתף במשחקים, שומרים עליו. כמובן שהוא בסטרס, זה המצב. אנחנו לא יודעים שהוא יראה את אמא שלו איך הוא יסתכל, אם בכלל, איך יהיה. אנחנו לא יודעים".

על החלטת בית המשפט אמרה: "זה לא ייתכן, החלטה נוראית, מזעזעת, לא ייתכן. ההחלטה של בית המשפט מזעזעת אותי ואנחנו מבקשים לערער עליה. איך ייתכן שבית המשפט המזעזע הזה יכול לבוא, לשמוע ולהקשיב לניסיון לרצח כמו ילד טוב. סליחה? אולי לבקש שלום בית? אולי נוציא אותו משם ושימשיכו לחיות ביחד? אולי בית המשפט הזה רוצה לתת לאנשים להמשיך בדרך שלהם? במקום שבמדינת ישראל יקום שופט ויגיד 'תתביישו לכם'. איך אתם מסוגלים?".

איסקוב התייחסה לתמיכה הרבה שקיבלה שירה מהציבור. "זה תמיד טוב לקבל את התמיכה, כל עם ישראל באש! כולם צורחים, כולם תומכים בנו! איזו החלטה טיפשית, איזה דבר זה? מי זה השופט הזה? אם זה היה אחד משלהם לא יודעת אם היו יכולים לשמוע את הדבר הזה. אני לא מוכנה לקבל את זה, הוא לא בן אדם הוא פשוט זאב! הוא פשוט מפלצת! הוא לגמרי שפוי, אין גבול. הילד בן שנה ועשרה חודשים, אנחנו שמענו את הצרחות והזעם של הילדה והנכד שלנו כשהוא מכה אותה עם מערוך", סיפרה. "אנחנו עדיין בתוך חלום שחור. לא ייתכן שבית המשפט יבוא ויחליט כזה דבר".