השוואה שנויה במחלוקת: המועמד של מפלגה הדמוקרטית הסלים את התקפותיו נגד נשיא ארה"ב המכהן ומועמד המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ, עת שהשווה היום (ראשון) בינו לבין שר התעמולה של גרמניה הנאצית, יוזף גבלס בראיון שקיים בערוץ הטלוויזיה MSNBC.

בדבריו אמר ביידן: "אני לא מאמין שמי שעדיין לא שכנע את עצמו שהוא בצידו של טראמפ יאמין לדבריו", וסייג: "אבל עדיין אין לדעת - הרי הוא קצת כמו גבלס". ביידן נימק את השוואתו בטענה כי "כמוהו, גם טראמפ מאמין שאם אתה משקר לאורך זמן, וחוזר על כך שוב ושוב - הוא לבסוף יהפוך לאמת". ארגון הקול היהודי בקהילה הרפובליקנית קרא לביידן להתנצל מידית על דבריו. 

נציין כי המתיחות בין שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית מורגשת בעת הזו ביתר שאת, עקב התקרבות מועד הבחירות שיתקיימו ב-3 בנובמבר (קצת יותר מחודש ימים).  

כזכור, לפני כשבוע, עם פטירתה של שופטת בית המשפט העליון של ארצות הברית, רות ביידר גינסבורג, נרשם עימות נוסף בין השניים כשטראמפ הצהיר כי בכוונתו להציע מועמדת חדשה לתפקיד בתוך פחות משבוע, ואילו לעומתו, ביידן טען כי בחירת השופטת מהווה החלטה גורלית שצריך להיעשות לאחר הבחירות בידי המנצח. בדבריו הדגיש ביידן: "כשאנצח, אבחר את המועמדת הראויה תוך התייעצות עם נציגי שתי המפלגות". כידוע, היום הכריז טראמפ על המועמדת לתפקיד מטעמו.