שריפה בהיקף נרחב פרצה הבוקר (ראשון) בחצר מפעל "מילואות" באזור התעשייה שער נעמן שבעכו ומתפשטת בשעה זו לעבר משאיות ומבנים הנמצאים בסמוך, עשן כבד במקום. בעקבות הדליקה כביש 4 נפתח לתנועה לאחר שנחסם מצומת כפר מסריק לאזור תעשייה שער נעמן לשני הכיוונים וכביש 22 נחסם לכיוון צפון. המשטרה הבהירה כי ניידות משטרה הוצבו בכביש, על מנת לבצע חסימה מהירה נוספת בעת הצורך. 

לאחר שהיה נראה כי כוחות הכיבוי וההצלה השיגו שליטה על המצב, פרצה האש מחדש במפעל סמוך, המאחסן כלים חד פעמיים. כוחות הכביוי וההצלה פועלים במקום על מנת להשתלט על האש במחסן שגודלו 1,000 מ"ר.

השריפה במפעל הכלים החד פעמיים (צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל)
השריפה במפעל הכלים החד פעמיים (צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל)

התחדשות השריפה באזור התעשייה עכו. צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל
שריפה שפרצה בחצר מפעל בעכו (צילום: דוברות כב"ה)
שריפה באזור התעשייה בעכו (צילום: עמר אסאדי)

כוחות גדולים של כיבוי והצלה הגיעו למקום, בהם לוחמי האש שפעלו בזירה למניעת התפשטות השריפה. באזור קרינת אש עזה ועשן רב, דבר המקשה על פעולות הכיבוי.

בנוסף, הוקם חפ"ק בקיבוץ כפר מסריק לצורך ניהול האירוע המורכב והועברה בקשה להגברת לחצי המים מחברת מקורות. מפקד מרחב אשר תנ"צ בני אבליה נמצא במקום ויקיים בדקות הקרובות הערכת מצב עם כלל גורמי ההצלה בחפ"ק האחוד שהוקם. 

השריפה שפרצה במפעל בעכו (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)
השריפה שפרצה במפעל בעכו (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)

שריפה באזור התעשייה בעכו (צילום: עמר אסאדי)

צוותי החירום של המשרד להגנת הסביבה נפרסו במספר נקודות באזור ומבצעים ניטור חלקיקים, על מנת לוודא שחלקיקים רעילים לא מתפזרים באוויר ומסכנים את בריאות האוכלוסיה המקומית. הריכוזים הנמדדים בשעה זו הם בינוניים, ולא נמדדות חריגות. יחד עם זאת, לשם עקרון הזהירות המונעת ועל-מנת לצמצם את חשיפת האוכלוסייה, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לתושבי האזור להישאר בבתים, לסגור חלונות ולהפעיל מזגנים - כמובן, תוך עמידה בהנחיות משרד הבריאות לזמן קורונה.

בנוסף, הנחו אנשי המשרד את המועצה האזורית מטה אשר להביא משאיות חול, שופלים וטרקטורים לשטח, כדי למנוע את הגעת השמן למערכת הניקוז ומשם לנחל נעמן ולים. יחידת נחלים של רשות הטבע והגנים שמפעיל המשרד נמצאת בדרכה לייצר חסימה של מערכת הניקוז מלהגיע לנחל הנעמן. בהודעה מטעם המשרד להגנת הסביבה נמסר כי הגופים יבדקו את נסיבות האירוע, והמשרד יפעל בהתאם לממצאים ולפי סמכויותיו. המשרד יעדכן בהמשך ככל שיידרש.