מחר צפויים לשוב לבתיהם אלפי תלמידי ישיבה לרגל חופשת סוכות, זאת לאחר שנשארו בישיבות ולמדו במתווה של קפסולות במהלך 40 הימים האחרונים. בציבור החרדי ובמערכת הבריאות חוששים מעלייה נוספת בתחלואה בעקבות כך.

המשטרה אוכפת את הסגר (צילום: דוברות המשטרה)



בצל החשש המדובר שוחח היום (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו עם הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו. הרבנים ציינו כי יצאה קריאה משותפת להישמע לכללי משרד הבריאות, וכי יש להתפלל בחוץ ככל שניתן בתפילות קצרות. 

"אני מבקש לחזק את מה שאמרתם לציבור: להקפיד לשמור על הכללים, לעטות מסכות, ריחוק חברתי ולהתפלל בשטח פתוח ככל שניתן. מי שבכל זאת נכנס לבית הכנסת עליו להקפיד הקפדה יתרה על כללי משרד הבריאות." ראש הממשלה אמר כי הוא מעריך את ההתגייסות של הרבנים לעזור למנוע את התפשטות המגפה" אמר נתניהו.

בסוף השבוע האחרון נוספו 1384 נדבקים בעיר ירושלים ועל כן מספר המאומתים עומד על 7226 כאשר 817 מתוכם מהמגזר החרדי. בתוך כך מסר ראש עיריית ירושלים, משה ליאון לתושבי העיר "אנחנו רואים את ההתפרצות הקשה שהגיעה כתוצאה מתפילות ראש השנה, 
וחרדים מהמחשבה על ההתפרצות הנוספת שעלולה להגיע כתוצאה מתפילות יום הכיפורים. מי כמוני מבין את הרצון להתפלל בבית הכנסת המוכר, הממוזג, הנח, הקבוע. אבל השנה חייבים לוותר".

עוד הוסיף ליאון: "השקענו משאבים אדירים בימים האחרונים בכדי לאפשר לכל אחד להתפלל במרחב הפתוח, תחת ציליות במקומות מאווררים. אני קורא לכם, מדם ליבי, אנא, התפללו בחוץ והצילו חיים! בתפילה לבורא עולם: אבינו מלכנו, מנע מגיפה מנחלתך".