ד"ר רן גוזלי, סמנכ"ל בכיר ברפאל וראש חטיבת יבשה וים, התארח בוועידה השנתית של "הג'רוזלם פוסט" ושוחח עם סת' פרנצמן, הכתב לענייני המזרח התיכון של העיתון. לדבריו, רפאל היא אבן פינה בסיפור של מדינת ישראל ומייצגת נאמנה את הביטוי "אומת הסטארט־אפ". ד"ר גוזלי סיפר כיצד רפאל נוסדה במקור כחיל המדע של מדינת ישראל הטרייה והפכה בהמשך לשילוב של המעבדה הלאומית לצד ספקית מערכות הגנה טכנולוגיות ברמה עולמית. רפאל, לדבריו, מתקיימת בצומת שבין חדשנות, טכנולוגיה, פיתוח מערכות ומציאת פתרונות לאתגרים.

אחד הפיתוחים המוכרים ביותר של רפאל הוא מערכת ההגנה מטילים "כיפת ברזל". ד"ר גוזלי נזכר בביקור שערך בשדרות בשנת 2006, שם הוא ראה את ילדי העיר חוגגים מסיבות ימי הולדת במקלטי ענק. החוויה הזאת עודדה את רפאל לפתח פתרון הכולל את המערכת המתקדמת ביותר, שמריצה אלגוריתמים של בינה מלאכותית מתקדמת ומבצעת ניתוחי מידע כדי למפות את מסלולי הרקטות במטרה לקבוע אם צריך ליירט אותן, איפה ומתי.

ד"ר גוזלי דיבר על הרוח האנושית העומדת מאחורי הפיתוחים הייחודיים האלה: "אני בר מזל שזכיתי לעבוד עם המדענים המבריקים ביותר בישראל, שפותרים את הבעיות המאתגרות ביותר, מפתחים טכנולוגיות פורצות דרך ותורמים משמעותית לצה"ל, לביטחון מדינת ישראל וגם מניעים קדימה את הכלכלה באמצעות אספקת מערכות ללקוחותינו ובעלי בריתנו מסביב לעולם".