בכיר במשטרה אמר הערב (שני) למעריב לקראת יום העבודה הראשון תחת הסגר הכללי: "אם הציבור לא ייקח אחריות על עצמו, הדבר היחיד שישתנה בסגר הוא התאריך. התחלואה עולה ברמה מדאיגה והמצב מפחיד. אין אפשרות להצמיד שוטר בכל פינת רחוב, ולכן חובה לגלות אחריות אישית כדי שלא להיכנס לקטסטרופה".

סגר קורונה - המשטרה סגרה בית עסק פיראטי פתוח, שהפר את תקנות הסגר. צילום: דוברות המשטרה

כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים לפני יום הכיפורים סדרת דיונים בהם הנחה על הצעדים הדרושים, לדבריו, למניעת התפשטות הקורונה וכן דיונים על תכנית העבודה על פיה יש לפעול. בדיונים השתתפו שרים, מנכ״לי משרדים, מנהל "מגן ישראל" ובכירים נוספים. נתניהו קבע כי סדר השלבים הוא סגר, ולאחריו מעבר מדורג לשגרת קורונה ועד לחיסון.

נתניהו, פרסם בחשבון הטוויטר שלו מילים חמות לאזרחים עם סיום הצום, בו בירך אותם על הנכונות להישמע להנחיות שהטילה הממשלה. ""אני גאה בציבור שגילה אחריות ושמר על ההנחיות, אנחנו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון כדי לבלום את המגיפה בישראל זה כולל את הכנת מערכת הבריאות לחורף לצד מאמצי הסברה ואכיפה לחשיבת מסיכות ושמירה על ריחוק חברתי, ומעבר איטי ומדורג לשגרת קורונה עם בדיקות מהירות, הגנה על הקשישים ועוד. אני מבקש שמי שמקים סוכה לחג - לעשות זאת אם מסיכה. יחד ננצח את הקורונה".