סרטון שהתפשט בכל רחבי הרשת מתעד רגע עוצר נשימה בו אדם קופץ למים במטרה לשחות ונתקל בכריש - שוחה ממש מתחת לרגליו. הסרטון, שהועלה לרשת החברתית Reddit, קיבל מאות אלפי לייקים ותגובות מהגולשים המופתעים.

תיעוד הכריש מתחת לשחיין (צילום: רשתות חברתיות)

בסרטון אפשר לראות אדם שעומד על סירת הדייג שלו כשהוא ראה את הכריש, אך האמין כי מדובר בסוג סימפטי של כרישים, והחליט לקפוץ. הוא החל לשחות קרוב מאוד לכריש עד שהבחין בו שוחה מתחתיו והבין: "זה היה רעיון רע". לאחר מכן הוא הסתובב והחל לנסות לשחות במהירות אל הסירה כשחברו הצלם צעק ברקע: "תחזור לסירה".

בזמן שהאדם החל לנסות לחזור אל הסירה, הוא הרגיש את הכריש מתפתל תחתיו וצעק: "אוי לא, נגעתי בו". הכריש החל לשחות במהירות אל כיוון הסירה בעוד הצלם מתעד אותו מקרוב. תחילה שני הדייגים חשבו שמדובר בכריש לבן אך כאשר הוא התקרב התברר שמדובר בכריש מסוג מסוכן הרבה פחות – כרישי עצם. 

סוג זה של כרישים נקרא גם כרישי הענק והוא הדג השני בגודלו בעולם אחרי הכריש הלוויתני. אפשר למצוא אותם בכל האוקיינוסים ולכן אין לדעת היכן הסרטון צולם. סוג זה של כרישים הוא גדול במיוחד ושמן במיוחד ולכן התנועה שלו במים היא איטית והיה לדייגים המנוסים קל לזהות שמדובר בסוג זה.

התיעוד עוצר הנשימה סחף אחריו תגובות שונות. גולש אחד כתב: "מי רואה כריש וקופץ למים?". אחרים התייחסו לסוג הכריש וטענו כי אין הגיון בלקפוץ למים כשרואים כריש – ללא קשר לסוג, ושאר הגולשים פשוט נשארו פעורי פה מהתיעוד המסעיר.