רופאים ממליצים עליה, דיאטנים קוראים לשלב אותה בתפריט היומי, אבל עבור ישראלים רבים היה מדובר בחומר גלם, עד שמישהו חשב על הרעיון לייצר ממנה מעדנים ומשקאות. שיבולת שועל היא חלק מכמעט כל תפריט מומלץ ומאוזן: בהיותה דגן מלא, ערכה התזונתי רב: היא עשירה בסיבים תזונתיים, מגבירה את תחושת השובע ומפעילה היטב את מערכת העיכול. 

מחקרים רבים אף קושרים בינה לבין איזון הסוכר בדם ולהפחתת כולסטרול. הבעיה העיקרית שלה, הייתה עד לאחרונה, שהיא הייתה מוכרת לצרכן הישראלי בעיקר כחומר גלם, כלומר, כזה שדורש טיפול והכנה. שיבולת שועל לא רק עשירה בערכים תזונתיים, אלא גם מעניקה מרקם קרמי, שביחד עם טעם ניטרלי, הופכים את השילוב שלה במגוון מאכלים לאידיאלי: העשרת הערך התזונתי תוך שמירה על טעם נפלא.

תנובה זיהתה את הפוטנציאל בשוק תחליפי החלב, תחום שבו הטעם הוא נושא מרכזי, והשיקה תחת מותג תנובה ALTERNATIV משקה בריסטה על בסיס שיבולת שועל, המתאים במיוחד לקפה. המרקם חלק ועשיר והשילוב המזין ביחד עם הטעם הנפלא, בעיקר בשוק המאתגר של תחליפי החלב, גרם למוצר להצליח במיוחד, לא רק בקרב טבעונים, אלא בקרב צרכנים המפחיתים צריכת מוצרי חלב שמחפשים פתרונות מזינים וטעימים מהצומח.

לאחר שהייתה הראשונה להשיק משקה מצונן מבוסס שיבולת שועל – תנובה Alternative מרחיבה עתה את סדרת המוצרים המבוססים על חומר גלם בריא זה, ומשיקה סדרת מעדני BIO  מבוססי שיבולת שועל ללא חלב, ללא לקטוז או כולסטרול.

Alternative -מעדן שיבולת שועל BIO - בטעם פסיפלורה (צילום: צילום דרור עינב  סטיילינג: נעה קנריק)
Alternative -מעדן שיבולת שועל BIO - בטעם פסיפלורה (צילום: צילום דרור עינב סטיילינג: נעה קנריק)

בריאות שהיא מעדן
הבטחנו שעוד נשוב אל המרקם החלבי והקרמי שמייחד שיבולת שועל והופך אותה כאידיאלית למשקאות תחליפי חלב ומעדנים – היותה מזינה, עתירת סיבים ומסייעת במגוון של תועלות בריאותיות הופכת אותה ללהיט עולמי שהשימוש בו גובר ככל שעולה המודעות לאורח חיים בריא ותזונה נכונה. 

הנה שלושת המוצרים החדשים שהופכים כבר לפריט-חובה במקרר של שוחרי הבריאות: מעדני BIO בתוספת חיידקי יוגורט ידידותיים ומועשרים בסידן, על בסיס שיבולת שועל ובשלושה טעמים נהדרים: הראשון הוא מעדן שיבולת שועל בטעם טבעי, השני מיועד לחובבי הטעמים הטרופיים מנגו פסיפלורה והשלישי הוא לקלאסיים בינינו, שלא יחליפו את טעמו הנפלא של תות שדה בטעם אחר. 

אין ספק שרכיבים אלו הופכים את שיבולת השועל למרכיב רצוי בתפריט של אנשים עם סוכרת ועם רמות כולסטרול גבוהות בדם, אך לא רק עבורם סדרת המעדנים והמשקאות המבוססת על שיבולת שועל הופכת את התזונה הנכונה לא רק לבריאה יותר, אלא גם להרבה יותר מגוונת, מהנה וקלה. 

Alternative -מעדן שיבולת שועל BIO - בטעם תות (צילום: צילום דרור עינב  סטיילינג: נעה קנריק)
Alternative -מעדן שיבולת שועל BIO - בטעם תות (צילום: צילום דרור עינב סטיילינג: נעה קנריק)