שואף שהאתר יעקוף את החנות/ ניר טובי

"אבא שלי, אבי טובי, הקים לפני 21 שנה חנות צעצועים בחולון, ולפני כמה שנים יצאתי לדרך עצמאית ופתחתי חנות משלי בראשון לציון. עד שהגיעה הקורונה העסק צמח ותפקד יפה מאוד, ואפילו הגדלתי אותו לשלוש חנויות הפועלות באותו מתחם ומוכרות צעצועים, משחקי קופסה, בלונים, מכשירי כתיבה חומרי יצירה ומוצרים לגנים ועוד. את המכה החזקה הרגשנו כבר בחג הפורים, שזאת העונה הכי חזקה שלנו בשנה, ובה אני מעסיק יותר עובדים. אני עובד עם מפיקים ומעצבים, והשנה לא היו הזמנות בכלל. גם המכירות של תחפושות למבוגרים צנחו מאוד, ונשארתי עם כמות עצומה של מלאי ששוכבת עדיין במחסנים, מחכה לשנה הבאה.

"את אתר המכירות הקמתי עם נעילת שערי החנויות בסגר הראשון. בהתחלה ניסיתי לצלם עבור הלקוחות את הסחורה שהם רוצים ואז להביא להם אותה הביתה עם הרכב שלי. כשזה נגמר, קניתי מחשב נייד ונעזרתי בחברה טובה שמכירה את התחום. כשהעלינו את האתר לאוויר, לא היו בו הרבה מוצרים, אבל כל יום הוספנו עוד ועוד וגם תמונות ומבצעים, לפעמים רק כדי 'להישאר על הגלגל'. אני רוצה לציין שלא חיכיתי למענקים ולפעימות של המדינה. הגשתי את הבקשה רק בחודש יוני, הרבה אחרי כולם, כי קודם רציתי לעמוד בזכות עצמי.

"כל העולם הולך לכיוון של מכירות בדיגיטל, וגם אצלי הפעילות באתר מהווה אחוז נאה מהמחזור. זה דורש תחזוקה יומיומית, אבל בסוף זה משתלם. גם התחלתי לעבוד עם חברת שליחויות, וזה רץ נהדר עד עכשיו. אני שואף להגיע למצב שהאתר ייצר את ההכנסות שהחנות מייצרת ואף יותר, כלומר יעקוף אותה, ולמקום הטוב הזה אנחנו הולכים עכשיו".

הכותב הוא הבעלים והמנהל של "טובי מרכז הצעצועים והבלונים", רוטשילד 114, ראשל"צ. toystubi.co.il. טל': 077-5356001

ניר טובי (צילום: פרטי)
ניר טובי (צילום: פרטי)

אנשים פחות חוששים לקנות באתרים/ ברוך שקלים

"אני בן למשפחה ותיקה בענף השטיחים. לאבא שלי רחמים הייתה חנות בבית רומנו בתל אביב, אח שלי זה יוסף מלך השטיחים, ודוד שלי הוא פרץ שקלים - כולם דמויות מוכרות מהתחום. את חברת 'שטיחים בסנטר' הקמתי עם רעייתי אפרת לפני 26 שנה, ואנו מפעילים מחלקות שטיחים ברשתות השונות, בהן אייס, כשהתצוגה והמחסנים שוכנים בכפר סבא. אנחנו עובדים עם הרבה אתרים בישראל כמו שופרסל, עזריאלי, ביג דיל וגרופון. את אתר המכירות הקמנו כבר ב־2015, ביוזמת הבן שלי ניר, שגם מפעיל אותו, ולהערכתי זהו אתר השטיחים הכי חזק בארץ.
"לפני שהגיעה הקורונה היו לנו 50 עובדים, וכיום רק 25, כי נאלצנו לסגור חלק מהמחלקות ברשתות. אבל זה לא רק בגלל המשבר. בשנים האחרונות יש מגמה שהמחזורים בחנויות יורדים ובאתרי המכירות עולים והיא התגברה גם בעקבות הקורונה. האנשים פחות ופחות חוששים לקנות באתרים ומגלים שזה יותר נוח להם. לפני המשבר המכירות באתר היו 20% מהמחזור, וכיום הן עומדות על 40% ממנו.

"בסגר הראשון השארנו במחסנים צוות מצומצם שטיפל במשלוחים והפעלנו חברת שליחויות לכל רחבי הארץ. במקביל, הגדלנו ביותר מ־50% את תקציב הפרסום של האתר, כי זה הכיוון שהולכים אליו. ובכלל, תחום המכירות ברשת עוד יתפתח הרבה מעבר למה שאנשים מבינים עדיין. זה העתיד. אבל לא מספיק להקים אתר מכירות מבלי להשקיע באופן שוטף בקידום שלו, כי באינטרנט מי שלא משקיע נעלם תוך זמן קצר. אנחנו גם מציעים היום באתר אקססוריז לבית, כי מאז הסגר הראשון יש תופעה שהרבה אנשים משפצים את הבתים והגינות שלהם. ואכן, התחום הזה מהווה היום 30% מסך המכירות באתר".

הכותב הוא מבעלי ומנהלי האתר buycarpet.co.il, דרך אפולוניה 3, כ"ס. טל': 050-5348589

ברוך שקלים (צילום: פרטי)
ברוך שקלים (צילום: פרטי)

הציגו את עצמכם כמקצוענים/ניר שפיר

"עולם הדיגיטל הינו אוקיינוס אדום. כל הכרישים הגדולים שוחים בו ומקיזים את דמם של הדגים הקטנים, ולכן נדרשים הדגים הקטנים לפעול בחוכמה. מחקרים רבים מצביעים על קשר הדוק בין מקצוענות לבין מכירה, ולכן העסקים האלה חייבים להציג את עצמם כמקצוענים. אחת הדרכים היא להעלות סרטונים עם מידע חיוני. למשל, בעל חנות לחומרי בניין יכול להעלות לאינטרנט סרטון המדגים איך סותמים חורים בקיר, ובמהלכו הוא יציג את פרטי ההתקשרות עם החנות. דוגמה אחרת אפשר לקחת מעולם הספרות - ספרית המוכרת גם צבע לצביעת השיער יכולה להציג סרטון שבו היא מסבירה איך יש לצבוע נכון. ריבוי סרטונים וטיפים מעצים את העסק, ממתג את בעל העסק כמקצוען בתחום ולכן גם ימשוך אליו לקוחות רבים".

הכותב הוא יועץ עסקי וניהולי

ניר שפיר (צילום: פרטי)
ניר שפיר (צילום: פרטי)

גישה לקהלים חדשים דרך הדיגיטל/אורית גרנט

"זה לא פשוט להיות בעל עסק קטן, שנאלץ להתמודד עם קשיים ואתגרים במציאות עסקית משתנה, במיוחד בתקופה מורכבת זאת. עסקים כאלה צריכים להמציא עצמם מחדש ולהיות פתוחים לשינויים, בהתאם לצורכי השוק ולדרישות הצרכנים. אחד הצעדים החשובים הוא הרחבת המכירה באמצעות הדיגיטל. נתח שוק גבוה ברשתות השונות יתקבל מפיזור נכון, מתשתית מוצלחת וממלאי מספיק של מוצרים שעונים על צרכיו של הלקוח. צעדים אלה יובילו באופן ישיר לגידול בהכנסות. בימינו, אם אתה לא בדיגיטל, אתה לא קיים אל מול המתחרים. הזמינות, היעילות והשקיפות מול הלקוחות הן שיגבירו את רמת המכירות בעסק ויאפשרו גישה לקהלים חדשים, במיוחד בזמנים שבהם אנו ממעטים לצאת מהבתים. ניתן לנצל את התקופות שבהן העסק סגור ולהיכנס לקורסים אונליין כדי ללמוד כיצד לקדם את העסק בדיגיטל. אני מזמינה את כולם להיכנס לאתר המרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים, המציע מגוון קורסים דיגיטליים לבעלי עסקים בתחומים שונים ללא עלות".

הכותבת היא מנהלת סניף רעננה בבנק הפועלים

אורית גרנט (צילום: פרטי)
אורית גרנט (צילום: פרטי)

על רקע ההתמודדות המתמשכת במשק עם משבר הקורונה, "מעריב" ובנק הפועלים במדור מיוחד, שמטרתו לחשוף וללוות סיפורי עסקים מענפים שונים, ולתת ידע והכוונה להתמודדות מיטבית בתקופת משבר וחוסר ודאות. מדי שבוע נציג בפניכם סיפורי עסקים מתחומים ואזורים שונים, לצד כלים וטיפים מקצועיים כיצד לצלוח עסקית ופיננסית תקופה מאתגרת זו. המידע נכון למועד פרסומו, והוא אינו מהווה ייעוץ או תחליף לייעוץ המתחשב בצרכיו של כל אדם ומותאם לו באופן אישי.