תושבת קנדה שדרשה להתגרש מבעלה בטענה שהוא "לא מצליח לקבל זקפה", העלתה בקשה בפני בית המשפט לביטול הנישואין. וונדי בייקר, שופטת בבית המשפט העליון בקולומביה הבריטית שבקנדה,  אישה את הבקשה של האישה שטענה כי היא לא מצליחה לקיים יחסי מין עם בעלה, כך על פי עיתון CBC הקנדי. 

הזוג הנשוי התחתן בשנת 2018 ולאחר החתונה הם החלו לחוות בעיות בקיום יחסי מין שהשפיעו על מערכת היחסים שלהם. הזוג החל ללכת לפגישות ייעוץ וגישור על מנת להתגבר על הבעיה. במהלך הפגישות, האישה אמרה כי היא ובעלה לא יתנו למערכת היחסים שלהם להיהרס בעקבות המשבר. 

מאז שהתחתנו ועד מרץ 2019, הם ניסו לקיים יחסי מין בכל חודש, אך החלו לצוץ בעיות אחרות בין השניים בנוגע לכמות הפעמים ולמאמץ המושקע בטיפול הבעיה. האישה דרשה מבן זוגה ללכת לטיפול רפואי בנושא, והרופא קבע כי לגבר אין שום בעיה. אחרי הבדיקה השניים החליטו להיפרד והבעל החל להתראות עם בחורה חדשה. 

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, סיפורם של הזוג הועלה בבית המשפט לאחרונה, שם אמרה האישה כי היא דורשת להתגרש מבעלה כיוון שהוא לא מצליח לקבל זקפה ובעקבות כך הם לא יכולים לקיים יחסי מין בריאים. לדברי השופטת בייקר, הבעל האשים את אשתו באי הצלחתו ואף טען כי יש לו חברה חדשה והם מקיימים יחסי מין באופן קבוע. בת הזוג החדשה של הבעל לא מסרה עדות באשר לתפקודו המיני של הבעל. 

האישה הפגועה ציינה בבית המשפט דרך הוכחה אפשרית לטענתה המבוססת על מאמר בעיתון צרפתי שקראה. על פי המאמר, זוגות שרצו להוכיח את התנהגותם בזמן קיום יחסי מין, עשו זאת בחדר שקוף בזמן שרופאים ומשפטנים השקיפו עליהם. השופטת בייקר קבעה כי אין בכוונת בית המשפט להוכיח את טענתה בדרך זו. "אני מרוצה מסטנדרט ההוכחה הקפדני שהיה במאות הקודמות אך אני לא חושבת שסטנדרט זה הכרחי או מתאים בימינו", אמרה השופטת. השבוע, בית המשפט קבע כי השניים רשאים להתגרש.