כוחות משטרה הוזעקו היום (שלישי) לבית כנסת במודיעין עילית, בו שהו עשרות מתפללים, כשהם אינם עוטים מסכות ואינם שומרים על מרחק, וזאת בניגוד מוחלט להנחיות משרד הבריאות ותוך הפרת הסגר. חמישה מתפללים עוכבו לחקירה לאחר שסירבו להזדהות ולהתפנות ושאר המתפללים פוזרו.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל".

גורמים בפלג הירושלמי מסרו בתגובה: "את ויז’ניץ ידעתם לכבד, מבעלזא התעלמתם לגמרי, למאה שערים אתם לא מעזים להיכנס, ובמוקדי הבדיקות בערים החרדיות אתם לא נוקפים אצבע כדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע הדבקה. לא נהפוך לשעיר לעזעזאל של הציבור החרדי. נקודה! אם פניכם למלחמה, זכרו דבר אחד שרק אתם יודעים: ההפגנות בבלפור הם משחק ילדים, אם נידחק לפינה תיתקלו בהפגנות של ציבור בני התורה בכל פינה בארץ".

פלייר שהודבק בכניסה לבית הכנסת (צילום: דוברות המשטרה)
פלייר שהודבק בכניסה לבית הכנסת (צילום: דוברות המשטרה)

מוקדם יותר היום, עוכבה במחסום ביציאה מהכפר ג'דיידה מכר תושבת עכו שהפרה את הסגר ואיימה על השוטרים. היא הגיעה למחסום תוך שהיא טוענת כי נסעה לכפר לצורך רפואי עבור ילדיה, אולם סירבה להזדהות בפני השוטרים, תוף גידופים והשמעת איומים ליד ילדיה ששהו עמה ברכב, כגון: "אתה לא יודע עם מי יש לך עסק, מאיזה משפחה אני".

סגר קורונה - תושבת עכו שהפרה את הסגר עוכבה במחסום ביציאה מג'דיידה מכר

במשטרה ציינו כי "לאחר שהובהר לנהגת כי סירוב להזדהות בפני שוטר במחסום וסירוב לעיכוב, עלולים לגרור למעצרה ובפרט שהם מבקשים להימנע מכך בשל נוכחות ילדיה ברכב, הסכימה להזדהות והשוטרים הסתפקו לפי שעה ברישום קנס בלבד בסך 500 ש"ח בגין הפרת הסגר לצד דרישה לשוב לביתה בהתאם להנחיות".

עוד נמסר בהודעת המשטרה: "מעבר לכך, אנו דוחים בתוקף את הניסיון המכוער להכפיש את עבודת השוטרים הניצבים בחזית המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה למען בריאות הציבור כולו, תוך העלאה חלקית ומעוותת לרשת של קטעי צילום שאינם משקפים את התנהלותה המקצועית והסבלנית של השוטרים".

בנוסף, במשטרה הודיעו כי במחסום ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק נעצר חולה קורונה מאומת, כאשר אדם נוסף יושב עימו ברכב. בהגיע הרכב למחסום נראה הנהג כשהוא משתעל בחוזקה ובתשאול ע"י השוטרים סיפר שהוא אכן אובחן כחולה. השוטרים רשמו לנהג, יליד 1967, דוח בגין הפרת בידוד, והוא הושב לביתו.

"אנו רואים בחומרה מקרה זה בו אזרח מסכן את בריאות הציבור תוך הפרת ההנחיות והתקנות כפי שנקבעו ואשר נועדו להילחם בנגיף ולקטוע את שרשרת ההדבקות", ציינו במשטרה.