יון אלימן, ראש העיר לשעבר של עיריית דבסלו שבדרום רומניה, מת מנגיף הקורונה במהלך קמפיין הבחירות המקומיות ונבחר על אף מותו הטרגי. אתמול (שני), תושבי העיירה הקרינו בטקס מיוחד לזכרו את ההספד שלו על קירות בניין העירייה אחרי שבחרו בו, להיות ראש העיר שלהם. "הוא עשה עבודה טובה והוא ראוי לניצחון גם אחרי מותו", אמר תושב העיירה.

טקס ההספד של ראש העיר (צילום: יוטיוב)

לפני שהתמנה לראש העיר המקומי, אלימן היה קצין חיל הים שהאמין בשיטה הסוציאלית-דמוקרטית. הוא מת בשבוע שעבר בבית החולים בבוקרשט מהסתבכות של נגיף הקורונה וביום שני האחרון, שהיה גם יום ההולדת ה-57 שלו, התקיים הטקס לזכרו. הסרטון של הטקס פורסם ברשתות החברתיות וגרף אהדה רבה.

בסרטון של טקס ההספד, אפשר לראות את התושבים מבקרים בקברו של אלימן. אחרי שההצבעה הסתיימה וראש העיר המנוח נבחר מחדש, הם הדליקו נרות סביב קברו. "זה הניצחון שלך. אתה תהיה גאה בנו, תנוח בשלום", אמר אחד התושבים ברקע. 

אלימן זכה בבחירות אלו בפעם השלישית ברציפות, הוא הספיק למלא לפני מותו שתי קדנציות כראש עיריית דבסלו, כפר המונה 3,000 תושבים. על פי נתוני לשכת הבחירות במקומית, אלימן זכה עם 64 אחוזים מקולות המצביעים. "הוא היה ראש עיר של ממש עבורנו", אמרה אלמונית לתחנת הטלוויזיה המקומית הפרטית ProTV בדבסלו. היא הוסיפה כי "הוא תמיד היה בצד של התושבים וכיבד את כל החוקים. אני לא חושבת שנמצא שוב ראש עיר כמוהו.

גורמים רשמיים בעירייה דיווחו כי פתקי ההצבעה הודפסו לפני מותו ולא ניתן היה להסיר את מועמדותו בשלב זה. על אף ניצחונו של אלימן, מפלגתו הסוציאל-דמוקרטית איבדה ביום ראשון ערים ומועצות מרכזיות ברומניה אחרי הבחירות המקומיות שהתרחשו בתחילת השבוע. בנוגע לעיירה דבסלו, ייערכו בחירות חדשות ונציג אחר מהמפלגה של אלימן יתפסו את מקומו.