ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שלישי) נאום בפני העצרת הכללית של האומות המאוחדות. הנאום הוקלט מראש בשל מגבלות הקורונה, ובו נתניהו חשף כי ארגון חזבאללה מחזיק מחסן נשק סמוך לנמל ביירות, וקרא לתושבי לבנון להפגין ולהתקומם נגד הדבר.

נאום נתניהו באו"ם (קרדיט: רויטרס)

"אדוני הנשיא, גבירותיי ורבותיי. המזה"ת לא ידוע כנותן חדשות טובות. הקורונה משתוללת, אבל השנה אני יכול לספר על דברים טובים מהמזרח התיכון. שני דברים. ישראל חתמה על הסכם השלום עם בחריין ואיחוד האמירויות זה היה הסכם השלום הראשון עם ישראל מאז 25 שנה. זה יביא לנו את פירות השלום ויגדיל את שיתוף הפעולה בינינו. עוד מדינות מוסלמיות יצטרפו. זו התקדמות מבעיות קודמות שרווחו בעבר", החל נתניהו את נאומו.

מצגת נתניהו באו"ם by מעריב אונליין on Scribd

"במשך שנים, כל תהליך השלום היה תקוע בגלל הדרישות הפלסטיניות, שנחזור ל-1967, שנפנה יהודים ונקיים טיהור אתני, ושנחזיר ונקבל לחיקנו פליטים פלסטיניים ממלחמה שהם התחילו. כל התנאים האלו הם לא אפשריים להתחת מו"מ. שנים ניסינו לדחוק את הטיעונים הפלסטיניים האלו, והם יחד עם הקהילה הבינלאומית ניסו לקדם את הרעיונות האבסורדיים האלה, וקידמו פנטזיות שלא יקרו, במקום למצוא דרך ריאליסטית. טראמפ לא פעל ככה, הוא הכריז על ירושלים כישראלית, ועל רמת הגולן כשלנו, וקידם תוכנית שלום אמיתית, שנותנת ביטחון לישראל וגם לפלסטינים דרך מלאה תקווה לעתיד. הרבה טענו שכל הצעדים האלו של טראמפ ישימו רגל בדרכו של השלום", המשיך.

בנימין נתניהו בעצרת האו''ם (צילום: צילום מסך)
בנימין נתניהו בעצרת האו''ם (צילום: צילום מסך)

"עוד מדינות יעשו איתנו שלום. זה יעשה שלום בינינו בין הפלסטינים, בזכות הסכמי השלום האלו. הם יבינו שאין להם וטו על זה. ישראל תהיה מוכנה לשלום עם הפלסטינים, ואשמח לקיים מו"מ בהתבסס על תוכניתו של טראמפ, כדי לסיים את סכסוכנו אחת ולתמיד. ישראל ומדינות נוספות עומדים בפרץ מול האויבים האמיתיים של המזה"ת - איראן, וגרורתיה שגורמים לאלימות באזורים רבים כמו תימן, לבנון, עזה וכו'. הפיצוץ בלבנון קרה לפני כחודשיים הפיצוץ קרה כאן. בנמל ביירות", הוסיף נתניהו.

"200 איש נפצעו, 1,000 נפצעו, ורבע מיליון נותרו ללא בתים. בשכונת ג'נח ליד נמה"ת הבינלאומי של ביירות, שם נמצא סיכוי לפיצוץ נוסף. חיזבאללה מחזיק שם מחסן עצום לנשק. אומר לאנשי ג'נח - עליכם למחות נגד זה. אם זה מתפוצץ - זה אסון ענק נוסף. ישראל לא רוצה מלחמה איתכם. איראן וחיזבאללה שמה אתכם ואת משפחותיכם בסכנה. אתם צריכים לבקש מהם לסגור את המפעלים והבסיסים האלה. רק לפני כמה ימים התפוצץ מחסן כזה בעין קנה בדרום לבנון, וזה למה הקהילה הבינלאומית צריכה להתקומם נגד חיזבאללה שמשתמש באזרחי לבנון כמגן אנושי", המשיך.

עוד התייחס נתניהו לנושא האיראני: "אני שמח שטראמפ יצא מהסכם הגרעין של 2015. הייתי בין התוקפים העיקריים שלו. כי הוא לא עצר את איראן, הוא סלל את דרכה לשם. הוא לא היה ערובה לשינוי דרכיה של איראן. בגלל ויתורים אלה, לאיראן יהיה מספיק חומר איראני מועשר בעוד חודשיים ל-שתי פצצות אטום. אין שאלה שאיראן מחפשת נשק גרעיני".

"בעוד מועצת הביטחון חלוקה, אנחנו באזור מאוחדים. ערבים וישראלים כאחד קוראים לפעול בחריפות נגד איראן - וכשערבים וישראלים מסכימים על משהו - כדאי לאחרים לשים לב לכך. ישראל קוראת לכל חברי מועצת הביטחון להתייצב לצדה של ארה"ב אל מול התוקפנות האיראנית, לעמוד יחד איתה על כך שאיראן תשים קץ לתכנית הגרעין שלה אחת ולתמיד, ולהתמודד יחד עם ארה"ב עם הסכנה הגדולה ביותר לשלום באזורנו", סיים נתניהו את דבריו.

בעקבות חשיפת ראש הממשלה בעצרת האו״ם את אתר הטילים של חיזבאללה, השגריר גלעד ארדן פונה למועצת הביטחון של האו״ם בכדי לדון בדחיפות בפעילות הטרור של חיזבאללה והשימוש שהוא עושה בתושבי לבנון בכדי לקדם ההכרזה על הארגון כולו כארגון טרור.

השגריר ארדן: "השימוש שחיזבאללה עושה בשטח לבנון להקמת תשתיות הטרור שלו, ימיט על לבנון אסון גדול הרבה יותר מזה שהתרחש בנמל ביירות. אפנה מיידית למועצת הביטחון בכדי שתקיים דיון דחוף בממצאים שחשף רה"מ ותכריז על חיזבאללה כארגון טרור על כל זרועותיו״.

כזכור, באופן חריג, צה"ל חשף כבר בשנת 2018 חלקים נרחבים מתוכנית פרויקט הטילים המדויקים המשותף לאיראן וחזבאללה ומטרתו חימוש ארגון הטרור השיעי בארסנל של מאות טילים מדויקים, ברדיוס פגיעה של פחות מעשרה מטרים. על פי פרסום צה"ל בתחילה ניסתה איראן להעביר לארגון הטרור טילים מוכנים, אך בעקבות פעולות הסיכול הישראליות, שינתה איראן את תוכנית פעולתה, והחלה בניסיון להקים מפעלי ייצור על אדמת לבנון - עם זאת, למרות מאמציה של איראן נראה כי בשלב זה בידי הארגון עשרות רקטות בלבד וזאת למרות שעל פי התוכנית האיראנית, בשלב זה היו אמורים להיות לו מאות.