אחרי ששרדה את ניסיון הרצח המזעזע על ידי בעלה אביעד משה בערב ראש השנה, שירה איסקוב בת ה-31 ביקשה הערב (שלישי) ממשפחתה להעביר לתקשורת את תמונתה בעודה מאושפזת במצב קשה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

הפגנה מול בית המשפט העליון נגד יחס בתי המשפט לעברייני מין (צילום: מחאת המופקרות ירושלים)

שירה ביקשה למנוע מקרים דומים בעתיד ואולי לחשוף מקרים אחרים בעברו של בעלה אביעד עוד לפני שהכירו. כעת היא מבקשת שכולם יראו את תמונת הנזק הרב שנגרם לה, כדי למנוע ממקרים דומים להישנות. 

הליך שיקום ארוך עוד ממתין לשירה, שבעלה דקר אותה 20 פעמים, חתך את אוזנה והשחית את פניה במכות מערוך: כזכור, היא פונתה במצב אנוש במסוק לבית החולים סורוקה, שם עברה ותעבור ניתוחים נוספים לשיקום פניה ופלג גופה העליון. 

שירה איסקוב בבית החולים (צילום: באדיבות המשפחה)
שירה איסקוב בבית החולים (צילום: באדיבות המשפחה)

שירה איסקוב בבית החולים (צילום: באדיבות המשפחה)
שירה איסקוב בבית החולים (צילום: באדיבות המשפחה)

שירה איסקוב (צילום: פייסבוק)
שירה איסקוב (צילום: פייסבוק)

מוקדם יותר היום הותר לפרסום שמו של החשוד אביעד משה בניסיון הרצח, לאחר שבית המשפט המחוזי בבאר שבע ביטל את החלטתו של השופט ג'ורג' אמוראי משבוע שעבר. כזכור, היתה זו שירה שביקשה לפרסם את שמו של בעלה אביעד וכן את שמה ופרטיה וזאת בהכרה מלאה ובכוונה לחשוף את הנזקים הכבדים שנגרמו לה על ידי בן זוגה. 

שירה, שיוצגה בדיון על ידי פרקליטה עו"ד בן מעוז, טענה כי איסור הפרסום בעצם מגן על החשוד בניסיון לרצוח אותה ולא על בנה הפעוט, שהיה עד למעשים המזעזעים ויסבול מהנזקים שנגרמו לה, בעיקר הנזקים הנפשיים. השופט אריאל ואגו הסכים עם עמדתה, שהוסיף כי בית משפט השלום שגה בהחלטתו לאסור את הפרסום.

לדברי השופט, "נפלה שגגה בהחלטת בית משפט השלום, אשר יצא מנקודת מוצא הפוכה, ועל כן יש לבטלה". הוא הסביר כי "לא בוסס כל נימוק, המעוגן בחוק, לאסור פרסום זהותו של המשיב, כאשר ברירת המחדל החקוקה הינה התרת הפרסום והאיסור הוא החריג. הערעור מתקבל והחלטת בית משפט השלום האוסרת פרסום שמו של המשיב מבוטלת לאלתר".

בתוך כך, במשטרת דימונה שוקדים על סיום החקירה חרף העובדה שהחשוד אביעד משה אינו משתף פעולה עם החוקרים ושומר על זכות השתיקה. נראה כי כבר בשבוע הקרוב יועבר החומר לפרקליטות שתיערך לקראת הגשת כתב אישום חמור נגדו.