מיכאל רוזנברג, 73, נכה בשיעור של 100% המתנייד בקלנועית ומתגורר בדיור ציבורי בכרמיאל, ממתין יותר משנתיים להתקנת רמפה במדרגות הגישה לבניין מגוריו. כיום הגישה מהמדרכה מצריכה מרוזנברג לעבור דרך חתחתים שמסכנת אותו מאוד, כשהרמפה הקיימת מאלצת אותו לרדת מהקלנועית, לגרור אותה ולרדת במדרגות בדרך לשגרת יומו. רוזנברג פנה פעם אחר פעם לעירייה, אולם תחינותיו לא נענו.

חוות דעת שקיבל מרופא תעסוקתי כבר במרץ 2018 תומכת גם היא בשינוי הבלתי נמנע. בתחילת חודש יולי השנה הוא קיבל במפתיע מכתב מהעירייה, שבו נכתב כי העבודות במקום יסתיימו בתוך חודשיים, אולם בשטח לא נראים סימנים להתקנת הרמפה.  יתרה מכך, רוזנברג חושש כי הרמפה שעתידה להיבנות אינה מהווה פתרון גישה בטוח ואפשרי לביתו והוא אינו משותף בתכנונה.

משום כך, הוא פנה אל הסיוע המשפטי במחוז חיפה, ובאמצעות עו"ד זיו אור שלח מכתב לעירייה ובו דרישה לשתפו בהליך התכנון והביצוע. המכתב, שנשלח בסוף אוגוסט לראש העירייה משה קונינסקי ולמהנדס העיר איל רותם, הוביל לכך שהתוכניות לבניית הרמפה הגיעו לידיו של עו"ד אור, ואכן החששות אוששו והמתאר הנוכחי כלל לא יאפשר לרוזנברג התניידות ראויה.

עו"ד אור מציין כי חוות הדעת של הרופא התעסוקתי מפרטת את הפתרון הראוי בפירוט רב, אולם העירייה גם מתעלמת ממנה, גם לא משתפת את מרשו בתכנון וגם נוקטת סחבת איומה, שלמעשה כולאת אותו בביתו, בימים קשים בלאו הכי. "העירייה גררה רגליים ובמשך כמעט שנתיים לא סיפקה למרשי תשובות כלל, וכעת, כשכבר הובטח לו שתיבנה רמפה תקנית שמתאימה לצרכיו, התברר שהיא לא תסייע לו", אומר עו"ד אור. 

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: "העירייה הקציבה כ־50 אלף שקל עבור הקמת רמפה ונחתם הסכם עם קבלן ביצוע, אך בגלל הקורונה הנושא התעכב. בימים אלה אנו ממתינים לאישור הסופי של יועץ נגישות, ולאחר קבלת האישור הקבלן המבצע ייצא לעבודה מיידית".