ח"כ ע'דיר כמאל מריח (יש עתיד) נשאה הלילה (רביעי) נאום ביקורתי במליאת הכנסת, במהלך הדיון שלפני ההצבעה על החוק להגבלת הפגנות, בו תקפה בחריפות את החוק ואת הממשלה.

בנאום פנתה מריח לבנה, ואמרה לו: "אני חוששת שלא תזכה להכיר את ישראל הדמוקרטית שבה גדלתי. כבר שנים שאנו מתריעים שהיום הזה יבוא, והוא בא, והוא מסוכן מהקורונה. דיקטטורות מתהוות, לא מופיעות. רודנים רבים בעבר ניצלו משברים כדי להכריז על מצב חירום מיוחד, והנה זה מתרחש אצלנו - הפיכה שלטונית בראשות נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, הגיב לנאומה של מריח וכינה אותו "אחד הנאומים הדוחים ששמעתי בכנסת ישראל. מילים דוחות, אני מתבייש בשבילך ובשביל הבן שלך, מילים כל כך לא מכובדות. את מכפישה ראש ממשלה".

תגובת מיקי זוהר לכמאל מריח, קרדיט ערוץ כנסת

מריח הגיבה להערות והתעמתה עם זוהר: "אני לא אחכה שמיקי מכלוף זוהר יחלק לי ציונים, מי אתה בכלל?", והתעוררה מהומה קלה באולם המליאה.

בעקבות התנהגותו של זוהר, פנתה סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ והאלופה במיל' אורנה ברביבאי ליו"ר הכנסת, יריב לוין, בדרישה כי זוהר יסיים את תפקידו כסגן יו"ר הכנסת לאלתר, מאחר והוא אינו ראוי לתפקידו: "התנהגותו והתבטאותו הלא ממלכתית של ח"כ זוהר בעת ניהול מליאת הכנסת כנגד חברת הכנסת ע'דִיר כַּמַאל מְרֵיח וח"כים נוספים, הינה בוטה, פוגענית ואינה תואמת את חובתו להיות ממלכתי ולכבד את הכללים הנהוגים כיושב ראש המליאה".

חה"כ זוהר השיב אש וטען כי "הגיע הזמן לומר לאנשי יש עתיד את האמת - הם חצו את כל הגבולות האפשריים וניצלו כל הזדמנות כדי לפגוע בנו בלי שום סנטימנטים".