ח"כ משה בוגי יעלון (יש עתיד-תל"ם) שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM, תקף את ראש הממשלה נתניהו ואת השרים גנץ ואשכנזי, והגן על הפגנות המחאה בבלפור בטענה שאינן מפיצות קורונה.

ההפגנות בבלפור, קרדיט: דוברות המשטרה

אז אתה מסיים היום את הבידוד?
כן. אחרי 14 יום. אין הנחת סלב.

מה הדבר הכי חשוב שעשית בבידוד?
מה עשיתי? הרבה דברים. קודם כל, היום אפשר לדבר בזום גם כשאתה לא בבידוד, ונמצא בסגר. אתה מפתח יכולות לדבר עם אנשים, לתת הרצאות. הערב למשל אני מדבר עם סנטורים וחברי קונגרס בארה"ב. סך הכל אני עסוק רוב הזמן.

וגם כתבת מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו.
נכון. גם זה.

מה כתבת?
קודם כל שאני מכיר אותו היטב. היינו יחד בסיירת מטכ"ל, הוא שירת במילואים ואני הייתי סגן מפקד היחידה. הדגשתי בעיקר את הערכים שחינכנו והתחנכנו עליהם אז. בעיקר בהקשר לכישלונות שלו כרגע, הצעתי לו להיזכר איך מתחקרים אירוע כי כשאתה עומד ונושא נאום לאומה במירכאות, ומאשים את כל העולם, חוץ מאשר לוקח אחריות, על מחדל הקורונה.

בוא נחבר את זה רגע למציאות - אתמול אישרה הכנסת חוק שאוסר על הפגנות, ומאפשר להפגין רק במרחק קילומטר מהבית. יש איזשהו היגיון שעם ישראל כולו נמצא בסגר, נלחם בנגיף איום ונורא, וגם המפגינים ייקחו פאוזה, הפסקה לאיזושהי תקופה, עד יעבור זעם?
יש היגיון רב בדברים, אבל מאחר שאבד האמון בנתניהו, ובאופן טבעי החשד הוא שלא מעניין אותו איך מטפלים בקורונה אלא איך מטפלים במחאה, במפגינים. מישהו הראה לי נתונים שהמחאה בבלפור מדביקה? אם אני הייתי רואה נתון כזה אני הייתי קורא להפסיק את המחאה, אבל אין שום נתון כזה. יש לו איכוני שב"כ, יש לו את משרד הבריאות, ואין שום נתון כזה. 

אבל אתה יודע מה אומרים, נכון? אומרים שהמפגנים לא לוקחים טלפונים, ולכן אי אפשר לבצע איכונים.
נו באמת... נו באמת... מאחר ואני מסתובב במחאה בין המפגנים, בעיקר בכדי לתחקר אותם ולהבין למה באו ומה מעיק עליהם, אני מבין שמה שמאפיין את המחאה הזו היא שהרבה אנשים מגיעים מסיבות שונות. חלק נגד השחיתות, חלק בעד הדמוקרטיה, חלק בגלל הקורונה, כל מיני סיבות. אני רואה שם את הטלפונים, הם מסתובבים איתם, הם מצלמים איתם.

ועדיין, לא היה קורה כלום לו הייתה הפסקה של חודש. שכן יש מראית העין, וצריך להראות לעם ישראל שבכל אופן כולנו מאוחדים במלחמה נגד הנגיף הנורא הזה. זה מעורר מחלוקת סתם.
נגיד שאני מסכים, אבל יש דרך לעשות את זה. מאחר וחוסר האמון הוא כל כך עמוק כל מה שנעשה מתחיל לקומם את העם. ההתנהלות נגד המפגינים הביאה אלפים, מעצרי השווא גם כן, זה שראש ממשלת ישראל עומד ואומר שמדובר באנרכיסטים, שמאלנים, בוגדים, ומפיצי מחלות, הביא לשם עשרות אלפים. בשבת האחרונה עלתה ניצולת שואה בת 88 ברכב לירושלים, וכשראיינו אותה ושאלו אותה למה היא עולה לירושלים היא אומרת 'תראו לאיזה מצב הגענו, אחרי כל מה שעברנו תראו מה קורה לנו פה'. אם תת אלוף במילואים יצחק ארד, בן 94, יוצא מהדיור המוגן אל הרחוב בכדי להפגין, אז את המחאה הזו אי אפשר לעצור. 

אז מה אתה קורא למפגינים לעשות?
אני קודם כל אומר לא להפר את החוק ולא לנקוט באלימות בשום אופן, אבל ראיתם? אם אנשי דיור מוגן הצליחו לצאת אל המדרכה עם כסאות גלגלים ולמחות אז נתניהו יצליח לעצור את המחאה הזו? הוא לא יצליח. 

בוא נעבור לנושא אחר: בטח יצא לך לראות בחדשות אמש קטעים מוקלטים של היועמ"ש מריאיון שערך לעיתון 'במשפחה', ובו הוא אומר שיכול להיות שנתגלגל לנבצרות של ראש ממשלה.
שמעתי את זה וזה מובן מאליו. מה זאת אומרת? אתם יודעים שנתניהו היה צריך להתפטר מזמן, כמו שהוא דרש מאולמרט. ככה צריך להתנהג מנהיג. נפלת? חטאת? הסתבכת? אל תיקח את המדינה כבת ערובה להסתבכויות שלך, וזה מה שקורה עכשיו. מכל הבחינות מדינת ישראל הפכה להיות בת ערובה של נאשם בכתבי אישום חמורים.

ובית המשפט העליון אישר שהוא ימשיך לכהן כראש ממשלה. גם את זה צריך לזכור.
תראה, קודם כל זה נכון, ואני אומר לך שאם בני גנץ וגבי אשכנזי לא היו נכנעים מסיבותיהם, ונכנסים לממשלה הזו ומעמידים בפני בג"ץ את העובדה שיש פה קואליציה שלא נבחרה, שכן מי שבחר בגנץ ובאשכנזי לא בחר בנתניהו, להפך. אז בשביל זה בג"ץ קיבל את ההחלטה הזו. בארבע עיניים אני יודע בדיוק מה גנץ ואשכנזי חושבים על המצב הזה.

אז מה?
הם החליטו להיכנע מסיבותיהם.

אז איזו מין צביעות זו?
במקום לשאת את האלונקה של הקורונה הם נושאים את נתניהו על אפיריון. 

הם נושאים את נתניהו על אפריון?
בוודאי. בלעדיהם הוא לא היה מצליח להקים קואליציה. 

גנץ עוד מאמין שהוא יהיה ראש ממשלה?
אוי נו באמת.. לא יהיה ולא כלום, אבל זה לא העניין. יש פה מדינה כואבת במשבר נורא שלא היה כמותו מקום המדינה. אנשים פה באמת, מאבדים את עולמם - עסקים, פרנסה, מובטלים, ובזה אנחנו מתעסקים? במקום להתגייס ומזמן היה אפשר לתת מענה. תסתכלו על מדינות העולם! אנחנו מדינה שבתנאים הבסיסיים שלה יותר קל לטפל בקורונה מאשר במדינות אחרות, אבל מה קרה פה? שיקולים פוליטיים. שוב, למען ההישרדות של נתניהו. הוא צריך את המפלגות החרדיות, אז הוא נכנע לכל גחמה שלהם. זה מה שמפיץ קורונה. לא המפגינים. בנימין נתניהו לא הצליח להרכיב קואליציה אחרי שלושה מערכות בחירות ששלושתן נבעו מניסיונו להימלט מספסל הנאשמים. אני קורא לגנץ ואשכנזי עכשיו, תעזבו את הקואלציה, בואו אלינו, נבצע הצבעת אי אמון קונסטרוקטיבית בלי בחירות. הגיע הזמן להחזיר את המדינה למסילה ולא להיכנע לתכתיבים שלו. 

שאלה אחרונה בזמן שנותר לנו: אתמול ראש הממשלה שלח נאום מוקלט ושם הוא דיבר על החיזבאללה ועל המקומות בהם הם מאחסנים את הטילים המדויקים. אתה היית תוקף את הטילים האלה שאנחנו יודעים בדיוק איפה הם?
זו שאלה שצריך לבדוק אותה עניינית. אכן, יש לנו מודיעין מצוין, שמספק חומר מעולה, אבל השאלה אם אתה פותח במשהו יזום נגד האיראנים, נגד חיזבאללה, נגד חמאס, היא שאלה של עלות מול תועלת. במצב הזה אני מעריך שלא הייתי תוקף.