התשובה היא שהויטמין הזה אחראי על תהליכים רבים בגוף, ומחוסר בו עלול לגרום לבעיות שונות ולפגוע באופן מהותי בבריאות שלנו.

כל היתרונות של ויטמין c
לויטמין c יש הרבה מאוד יתרונות לגוף שלנו. קודם כל, ויטמין c הוא נוגד חמצון משמעותי, שעוזר לשמור על התאים, להילחם ברדיקלים ולשפר את המערכת החסינות. כמו כן, הוא מפחית את לחץ הדם וכן מסייע לספיגה של ברזל בגוף. מחסור בברזל יכול לגרום לאנמיה, ולכן לויטמין הזה יש תפקיד עקיף במניעת אנמיה. לויטמין סי יש גם יתרונות נוספים בתחום האסתטי - הוא עוזר לשמור על בריאות העור והשיער ועוזר לייצר חלבוני קולגן שדואגים לשמור על השיער והעור חזקים וצעירים. 

זהו רק קצה הקרחון - לויטמין c יש עוד אינסוף יתרונות בריאותיים לגוף, וריכוזים גדולים שלו אפשר למצוא באיברים רבים ושונים בגוף, ביניהם עיניים ומוח. 

למי מיועד הויטמין?
ויטמין סי הוא חשוב וחיוני לכל בני האדם באשר הם. ובכל זאת, יש כמה קבוצות בהן הויטמין הזה חשוב במיוחד. ויטמין סי עוזר לחזק את מערכת החיסון של ילדים ויש לו חשיבות גם בבנייה ובהתפתחות התקינה של גוף הילד. הויטמין מהותי גם עבור נשים בהריון, שכן הוא מחזק את המערכת החיסונית ומפחית את הסיכון לזיהומים שונים. כמו כן, צריכה מוגברת של הויטמין מומלצת גם לאנשים הנוטלים תרופות מסוימות העלולות לפגוע בהשפעה ובספיגת הויטמין בגוף. 

מה מעיד על חוסר בויטמין c?
אם יש לכם מחסור בויטמין סי, יכול להיות שתרגישו סימפטומים שונים כמו עור יבש וקשה, מערכת חיסונית חלשה ומועדת למחלות (למשל, הצטננויות רבות), מפרקים נפוחים וכואבים, החלמה איטית של פצעים שונים, שיער יבש עם קצוות מפוצלים רבים וכן דלקות ודימומים בחניכיים. כדי לבדוק את רמת הויטמין בגוף, יש לבקש מהרופא בדיקת דם.

איך ניתן לצרוך ויטמין c?
יש כמה דרכים לצריכת הויטמין:

  • פירות הדר: לא סתם אומרים שמיץ תפוזים עשיר בויטמין c - פירות הדר ידועים בכמות הגדולה של ויטמין סי שהם מכילים, ולכן צריכה של פירות הדר היא חשובה במידה וחסר לכם ויטמין c או שאתם רוצים להעשיר את המאגרים בגוף.
  • מזונות נוספים: אבל לא רק פירות הדר זכו לעושר של ויטמין זה. ישנם מזונות נוספים שתוכלו לצרוך, וברובם ירקות כמו פלפלים, תרד, בטטה, ברוקולי וכרוב, לצד פירות כמו קיווי, תות וגויאבה.
  • תוסף תזונה: כמובן, תמיד ניתן לצרוך את הויטמין ישירות כתוסף תזונה, בעיקר אם אינכם מרבים באכילה של ירקות ופירות באופן  יומיומי. תוספי תזונה של ויטמין c יאפשרו לכם לצרוך באופן ישיר את הויטמין, למלא את החוסרים ולשמור עליכם בריאים.

הכתבה בשיתוף שקדיה מוצרי טבע