עימות על רקע אכיפת התקנות: ברשתות החברתיות הופץ היום (רביעי) סרטון המציג את אנשי יחידת האכיפה העירונית בהרצליה וכוחות המשטרה, כשהם בעיצומו של עימות עם בעלי עסקים שככל הנראה פעלו בניגוד להנחיות הקורונה. כלל המעורבים נעצרו ונפתחה חקירה בנושא. 

מהמשטרה נמסר כי האירוע התרחש בעת פעילות אכיפת התו הסגול במרכז העיר על ידי כוחות השיטור העירוני, וכי בשעות אחר הצהריים נרשם דוח על ידי פקח עירוני לבעל עסק ברחוב בן גוריון, בגין הפרת התקנות.

תיעוד העימות בהרצליה (צילום: רשתות חברתיות)

עוד נמסר כי באותו בית העסק התקבלה באותו הבוקר אזהרה מכוחות השיטור בשל אי עמידה בהנחיות. כמו כן צוין כי נאמר לבעל העסק כי תתקיים ביקורת חוזרת במקום בשעה 16:00. כשהכוחות הגיעו לעסק ונוכחו שדבר לא השתנה, רשמו לבעל העסק דוח.

בשלב זה המשיכו הפקחים לבדוק עסקים סמוכים, אלא שאז הגיעו אחים של בעל העסק המדובר והחלו להתעמת עם שני הפקחים והשוטר באופן אלים שתועד על ידי עוברי אורח שהיו עדים למקרה.

במהלך האירוע, אחד האחים איים על השוטרים במקום ובתגובה לכך נעצר בגין איומים. בעת העברתו לניידת, שני האחים הנוספים החלו לתקוף גם הם את אנשי האכיפה. כאמור, כלל המעורבים בתקרית נעצרו ונלקחו לחקירה בתחנת המשטרה.