למרות ההודעות האופטימיות שיצאו בישראל, נראה, לדברי גורם יודע דבר, שעומאן וסודן אינן ממהרות לכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

לדברי שגריר איחוד האמירויות בארה"ב, יוסף אל־עותייבה, שמילא תפקיד חשוב בכינון היחסים של ארצו עם ישראל, עומאן וסודן יקבלו החלטה בעניין זה על פי העיתוי הנוח להם. כרגע לעומאן יש סולטן חדש, וסודן בתקופת מעבר פוליטית לקראת בחירות. ההערכה היא כי בסודן גם דורשים סיוע הרבה יותר גדול מזה שהציעו האמריקאים תמורת ההכרה בישראל.

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

גם דברי נציג עומאן בעצרת הכללית של האו"ם ציננו את ההתלהבות בארץ. הוא לא הזכיר בדבריו כלל את ישראל, אך דיבר על תמיכה בעניין "התביעות הצודקות והלגיטימיות של העם הפלסטיני, וכינונה של מדינה פלסטינית עצמאית עם מזרח ירושלים כבירה על בסיס החוק הבינלאומי וההחלטות הרלוונטיות של האו"ם ויוזמת השלום הערבית. זאת, על פי עיקרון של שטחים תמורת שלום ופתרון לשתי המדינות".

מקורות בעומאן הצביעו על בחירתו לא מזמן של סולטן חדש, האתם בן טארק - עם מותו של הסולטן קאבוס, שאירח בשעתו את ראש הממשלה בנימין נתניהו - המתמקד בביסוס שלטונו. גם שר החוץ יוסף בן עלאווי, שניהל את המגעים עם ישראל, הוחלף בסעיד באדר אל־בוסאידי.

עומאן מעדיפה להפגין כרגע זהירות במדיניות החוץ ולהציג קשרים טובים הן עם סעודיה והן עם איראן. כמו כן, היא מעדיפה שלא לבצע מהלך דרמטי לפני הבחירות בארה"ב, כדי לא להזדהות עם צד זה או אחר.