גבר אמריקאי עומד בפני שנתיים מאסר בתאילנד אחרי שפרסם ביקורת שלילית במספר רב של אתרי נופש נגד מלון מקומי. מנהל המקום הגיש נגדו תלונה בגין לשון הרע במסגרת החוקים הנוקשים בנושא שיש במדינה. 

אתר הנופש סי וויו בקו צ'אנג האשים את ווסלי בארנס בהוצאת לשון הרע, בעקבות כך, בארנס נעצר החודש והוחזק בכלא התאילנדי במשך שתי לילות, לפני ששוחרר בערבות. התייר שהה במקום בחודש יוני ובזמן שהותו התווכח עם צוות העובדים אחרי שרצו לגבות ממנו דמי חליצה עבור בקבוק היין שהוא וחברו הביאו למקום. בראיון לעיתון הבריטי היומי  The Guradian הוא סיפר כי בעל המקום היה אגרסיבי ולא שירותי.

אחרי ההיתקלות הלא נעימה שהתרחשה במקום, בארנס פרסם ביקורות שליליות על המלון באתרי הנופש. טענת המקום היא כי באחת התגובות הוא כתב כי "הנהלת המקום מתייחסת לצוות העובדים כמו אל עבדים". בארנס טוען כי התגובה מעולם לא פורסמה. לדבריו, הוא אפילו קיבל הודעה מהאתר בו נכתב: "אנו לא יכולים לפרסם את תגובתך כיוון שהיא לא עומדת בהנחיות הביקורת שלנו".

בתגובה שכן פורסמה באתר TripAdvisor נכתב כי הצוות מתנהג כאילו הוא לא רוצה שהאורחים יהיו במקום. אתר הנופש הודיע כי הוא ניסה להגיע ישירות לבארנס כדי לפתור את העניין, אך לבסוף נקטה בצעדים משפטיים כיוון שפורסמו על ידו ביקורות שליליות רבות בפלטפורמות שונות ובהפרש של שבועות. 

"אין לנו בעיה עם ביקורות כנות, ביקורות שליליות רבות נכתבות ועדיין מתפרסמות. אלו הן השמצות זדוניות – שהן כבר בעיה. בחרנו להגיש תלונה כדי להוות גורם מרתיע, כיוון שהבנו שהוא עשוי להמשיך ולכתוב עוד תגובות שליליות", כך נמסר מאתר הנופש סי וויו. משטרת קו צ'אנג אישה כי התלונה הוגשה וכי בארנס הואשם ב"פגיעה במוניטין המלון". 

בארנס, שעובד בתאילנד, אמר כי הוא נעצר על ידי משטרת ההגירה וכי הדרכון שלו נלקח. הוא הוסיף כי הוא חושש מכניסה לכלא וציין כי איבד את מקום עבודתו כתוצאה מהפרסום סביב מעצרו. בית המשפט יתכנס שוב בשבוע הבא כדי לדון בגזר הדין.