מטוס הקרב הימי של ארה"ב תועד לפני יומיים (שלישי), מתרסק ומתפוצץ על האדמה. מטוס ההתגנבות F-35 צנח במהירות מאות מטרים בסמוך לחוף הים סלטון במחוז אימפריאל, בקליפורניה, ארה"ב, אחרי שחתך בטעות מטוס מסוג KC-130J שהיה באמצע פעולת תדלוק.

הסרטון שפורסם בעמוד האינסטגרם של Aviation Daily מראה כיצד המטוס ששווה 100 מיליון דולר התפוצץ והפך לכדור אש מסיבי. במזל, הטייס הספיק לצנוח לפני הנחיתה. עד ראייה, שצילם את הסרטון, אמר ברקע: "אוי אלוהים, תראו חבר'ה" והפנה את תשומת ליבם של חבריו. החבורה הייתה רחוקה מספיק כדי להיות בטוחה מפני השפעת ההתרסקות, אך בכל זאת, הייתה בטווח ראייה מדהים לאירוע החריג.

רגע ההתרסקות של מטוס ה-F-35 האמריקאי

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aviation Daily (@aviationdaily) on

חיל הנחתים של ארה"ב, ה-USMC, אישר כי הטייס שרד את הנפילה לאחר שנפלט מהמטוס בזמן ההתרסקות. לאחר מכן, הוא פונה לבית החולים, שם הוא מטופל בפציעות שנגרמו כתוצאה מההימלטות. באותו הזמן, המטוס השני באירוע הצליח לבצע נחיתת חירום בשטח חקלאי, אחרי שבקרי הטיסה של לוס אנג'לס הורו להם לנחות במידי כיוון שנפגעו.

הקלטת אודיו של דיווחי התנגשות המטוסים

הקלטת אודיו שפורסמה באתר LiveATC, חושפת כיצד מטוס התדלוק דיווח על האירוע בפני מרכז התנועה האווירי בפאלמדייל, קליפורניה. בשידור נמסר: "מרכז לוס אנג'לס, כאן מטוס ריידר 50 מכריז על מצב חירום בעקבות התנגשות באוויר עם מטוס וולט 93. יש לנו שני מנועים וישנה דליפת דלק – אנו בזמן חירום". בתגובה לדיווח בקר האוויר ביקש מהצוות לנחות.

צוות המטוס הפגוע הוסיף: "יש לנו עדיין שליטה חלקית על המטוס. אנו מכוונים לעבר נחיתה בשדה". ה-USMC אישר כי ההתנגשות התרחשה בזמן פעולת התדלוק האווירית, במהלכה מיכלית הדלק העבירה למטוס דלק באוויר כדי לאפשר לו להישאר מוטס למשך זמן רב יותר.

דיווח הכתב האמריקאי שסיקר את האירוע