בג"ץ דחה היום (חמישי) את עתירתה של חברת "ישראייר" שביקשה לאפשר לה למכור כרטיסי טיסה גם לאלה שרוצים לצאת לחופשה לאחר החלת הסגר בישראל. אורי סירקיס, מנכ"ל חברת "ישראייר", שוחח עם אלון גל וליאת רון בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM על החלטת בג"ץ ואמר כי "מה שקורה היום זה שיש החלטות נטולות היגיון, ומכיוון שאין בהן היגיון, הציבור לא מציית להן".
 
 גל: "הגשתם בג"ץ, ובאתם ואמרתם, 'למה אסור לנו למכור כרגע כרטיסים? אנחנו רוצים', ובג"ץ דחה את עתירתכם. אם אני מבין נכון, הוא לא דחה בגלל שאין היגיון, אלא כי זה מחוץ לתחום הדיון או ההחלטות שלו".
"אולי ניקח את המאזינים שלב אחד אחורנית. אנחנו שבעה חודשים בתוך האירוע הזה, חברת התעופה היחידה ששומרת על כשירות של כל מטוסיה, כל טייסיה. לא היה יום אחד שהפסקנו לפעול, וכל התקופה הזאת נלחמנו. נלחמנו שייפתחו את אילת ליותר טיסות, ונלחמנו שיאפשרו ביצוע של טיסות למדינות ירוקות, וגם כאן אנחנו נלחמים, זה חלק מהעניין. אנחנו לא חשבנו לרגע שיהיה פה איזה שהוא זבנג וגמרנו. זה אירוע תהליכי שיימשך עוד חודשים רבים, כך שאנחנו צריכים לשמור את האנרגיות שלנו. ומה שבעצם בג"ץ אמר לנו היום, שנמצה את התהליכים מול קובעי המדיניות, קרי - משרד הבריאות, הממשלה, ועדת הקורונה ומשרד התחבורה. וכמו שהוא אמר, אנחנו נמצה את ההליכים הללו, ואם אנחנו נרגיש שאין שינוי במדיניות, אז נשוב אליו".

גל: אומרים מי שאומרים, יש פה שני טיעונים, אחד מהם בעיניי הזייה מוחלטת, שדווקא אלה שרק יכולים להרשות לעצמם כלכלית, יוכלו לטוס. את זה אני ממש לא הבנתי.

רון: זו הייתה יציאה מביכה של שרון אלרעי-פרייס, ממלאת מקום ראש שירותי הציבור במשרד הבריאות.
"דווקא בואו נפרגן לה, היא אמרה את האמת, ואנחנו אוהבים שאנשים אומרים את האמת. קודם כל היא רמזה שההחלטה הזאת היא לא בדיוק חוקית. אבל הדבר שהכי מעניין, ודווקא אותו לא מספיק מדגישים, היא אמרה שההחלטה הזאת לא התקבלה על רקע לוחמה בתחלואה, היא אמרה שכשמשפחה נכנסת לרכבה הפרטי ונוסעת לשדה התעופה שהוא מקום מפוקח, מצולם וכו', ובדרך היא עשתה בדיקת קורונה ומביאה תוצאה שהיא לא נושאת את הנגיף, אז היא לא רואה שום פסול בזה, והפסול היחיד שהיא רואה, זה פסול שוויוני".

רון: ואת הפסול השוויוני אנחנו לא רוצים לשמוע עכשיו כי אנחנו רוצים טענות בריאותיות, לא עוד פעם מגזריות, שוויוניות וסוציאליסטיות, עם כל הכבוד".

גל: אם מתחילים אנשים מכל מיני סיבות להיכנס לאוטו ולהסתובב, אז בעצם כל ההנחיות לא רלוונטיות עקב היעדר מנהיגות של הממשלה, שגורמת לכך שכל אחד מוצא לעצמו את הסיבה, 'הנה מותר לנו לנסוע'.
"אני חושב שהבסיס המרכזי לציות, אם מדובר בחוקים ואם מדובר בנהלי עבודה - אחד זה כמובן אמון, והדבר השני זה היגיון, הרי גם אנחנו בתוך החברה שלנו, בתוך ישראייר יש לנו נהלי עבודה ואנשים מקפידים עליהם. למשל, אנחנו החברה היחידה שהדיילים שלנו טסים עם חליפות החלל הללו, משום שאנחנו סבורים שזה מה שצריך לעשות כדי להגן על אנשי הצוות, יש ציות וזה מתבצע, יש בזה היגיון, ואני סבור שמה שקורה היום זה שיש החלטות נטולות היגיון, ומכיוון שאין בהן היגיון, אז הציבור לא מציית להן".  

גל: עכשיו אנחנו רואים שיוצאים טיסות, כולם אנשים שקנו כרטיסים לפני הסגר או מה?
"לנו יש בתקופת הסגר מעל 150 טיסות, ממוצאי שבת ועד 10 באוקטובר יש לנו 130 טיסות".

רון: מלאות אבל?
"הטיסות הללו, אנחנו נקיים אותן, אם יהיו מלאות או לא, משום שיש לנו מחויבות. יש לנו מחויבות למי שקנה כרטיסים לפני הסגר ויש לנו מחויבות להשיב את האנשים שיצאו מהארץ. שיעור התפוסה של הטיסות הללו עומד על קצת מעל 50%, אני מדבר על טיסות למדינות ירוקות. אני מניח שאם לא הייתה מגבלה, הוא היה מטפס ל-80%, והנזק הכלכלי נאמד בשני מיליון דולר".